הריסה ובנייה בקריית אונו: 58 דירות ב-2 בניינים במקום 24 בבניין אחד

ברחוב הזית ייהרס בניין רכבת ישן בן 3 קומות במסגרת פרויקט תמ"א 38, ובמקומו ייבנו שני בניינים בני שמונה קומות

סיפור בעלי הדירות:

דיירת בבניין: "אנחנו כבר שבורים מכל התהליך. מהרגע שקניתי את הדירה בשנות ה-90 חיפשתי פתרון, משום שמדובר בבניין שלא ראוי למגורים. קודחים חור בקיר והטיח נופל ורואים את הבלוקים. כל הגורמים שפניתי אליהם במהלך השנים לא ידעו ממש לעשות. ב-2013 ראיתי מודעה של חברת יובלים ופניתי אליהם, והם התחילו לאגד את הדיירים. לקחנו עורך דין והציגו לנו הצעות מקבלנים שונים. תהליך ההחתמה נגמר רק לפני כשנה. זה היה מסובך, כי יש פה אנשים מבוגרים - חלקם נפטרו במהלך התהליך - יש יורשים, וגם חלק מהדירות בבעלות ארגונים ולא אנשים פרטיים. אנחנו מקווים שנגיע לסוף, כי אנחנו כבר עייפים".

התמורה ליזם:

34 דירות בשני בניינים בני שמונה קומות, ביניהן דירות 3 חדרים (76 מ"ר + 12 מ"ר מרפסת), 4 חדרים (100 מ"ר + 12 מ"ר מרפסת), דירות גן, דופלקסים ופנטהאוזים. לכל דירה חניה בחניון תת-קרקעי.

התמורה לדיירים:

דירות תמורה: 74-78 מ"ר לדירה + 12 מ"ר מרפסת + חניה. הדיירים יקבלו הודעה של 60 יום מראש על הפינוי. החברה משלמת על העברה הלוך חזור ותשלם דמי שכירות מקובלת באזור.

לו"ז:

עובדים על הפרויקט מ-2014. הוגשה בקשה להיתר. הוגשה התנגדות לתוכנית והוועדה המקומית הטילה על היזם הקמת מרתפי חניה ולפיכך לא ידוע מועד קבלת ההיתר.

דפנה ברמלי-גולן

מיקום: רחוב הזית 2, 4, 6 ,8, שכונת קיראון.

המצב הקיים: ארבעה בניינים בני 3 קומות משנות ה-50-60 בהם 24 דירות, ללא מעלית וללא חניה. השטח הממוצע של הדירות הקיימות עומד על כ-60-70 מ"ר.

יזם ומבצע: קבוצת גבאי.

אדריכלית: מיכאלה איתן.