התיאבון לסיכון מתעורר: בורסת CME דיווחה על שיא במחזור היומי של חוזים עתידיים על הביטקוין

בורסת הסחורות משיקגו דיווחה כי ביום חמישי האחרון נרשם שיא של כל הזמנים בנפח המסחר בחוזים העתידיים על הביטקוין, ברמה של יותר מ-22,500 חוזים, ששוויים כ-563 מיליון דולר • המטבע המוביל בשוק הקריפטו זינק ב-25% מתחילת אפריל, והיום מחירו נע סביב 5,160 דולר ליחידה

מסחר בחוזים עתידיים / צילום: שאטרסטוק
מסחר בחוזים עתידיים / צילום: שאטרסטוק

בורסת הסחורות משיקגו CME דיווחה ביום שישי האחרון כי יום קודם לכן נרשם אצלה שיא של כל הזמנים בנפח המסחר היומי בחוזים העתידיים על הביטקוין. השיא הזה מלמד על התעוררות תיאבונם של המשקיעים בוול סטריט לחשיפה לתנודות במחירו של המטבע הדיגיטלי.

מחירו של הביטקוין (BTC ), המטבע המוביל בשוק הקריפטו, זינק ב-25% מתחילת אפריל, והיום (א') בשעות הצהריים הוא נע סביב 5,160 דולר ליחידה.

על פי CME, נרשמו ביום חמישי האחרון יותר מ-22,500 חוזים עתידיים על הביטקוין, השקולים לכ-112,700 מטבעות ביטקוין (כל חוזה שקול ל-5 ביטקוין). בהתחשב בכך שהביטקוין נסחר באותו יום סביב מחיר של 5,000 דולר ליחידה, מדובר במחזור מסחר יומי של כ-563 מיליון דולר - גבוה ב-950% מהמחזור שנרשם ב-CME ב-1 באפריל.

מחזור המסחר היומי הזה שבר את השיא הקודם, של יותר מ-18,300 חוזים עתידיים על ביטקוין (שהיו שקולים ל-64,300 ביטקוין), שנרשם ב-19 בפברואר השנה. ביום שישי האחרון התמתן היקף המסחר בחוזים העתידיים על הביטקוין ב-CME, והמחזור היומי הסתכם בכ-9,770 חוזים בלבד.

מתי גרינספן, אנליסט בחברת ההשקעות eToro, התייחס לעלייה במחזורי החוזים העתידיים על הביטקוין, ואמר כי "אף שהחוזים של וול סטריט הם ניירות בלבד, ואינם מיושבים בביטקוין, הם עדיין חלק משמעותי בשוק הזה כיום".

החוזים העתידיים על הביטקוין של קבוצת CME מיושבים במזומן. המשמעות היא שבמועד פקיעתו של כל חוזה, הסוחר אינו מקבל ביטקוין, אלא מקבל דולרים במחיר השקול לחוזה. כך מאפשרים החוזים לסוחרים להמר על עלייה או ירידה במחיר הביטקוין.