איש העסקים גד זאבי הגיש הצעה לרכישת השליטה באינטרנט זהב

גד זאבי ניסה בעבר הרחוק לרכוש את בזק אך לא צלח • כעת הוא מציע מו"מ מזורז תמורת 300 מיליון שקל

גד זאבי / צילום: איל יצהר
גד זאבי / צילום: איל יצהר

איש העסקים גד זאבי הגיש הצעה לרכישת השליטה בבזק . אינטרנט זהב  דיווחה אתמול בלילה (א') על כך שזאבי, באמצעות משרד עורכי הדין שמעונוב, הגיש הצעה מפורטת למחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב. זאבי היה בעבר הרחוק מבעלי המניות של בזק.

על פי ההצעה ירכוש זאבי 100% ממניות אינטרנט זהב תמורת 300 מיליון שקל. סכום ההשקעה בתוספת 50 מיליון שקל מקופת אינטרנט זהב יושקעו בחברת בי קומיונקיישנס  השולטת בבזק במסגרת גיוס הון.

זאבי דורש תשובה של דירקטוריון אינטרנט זהב בתוך 7 ימים ממועד הגשת הצעה ולאחר מכן ינוהל מו"מ מפורט על הפרטים המלאים של ההצעה שהחברה תידרש לאשר עד ה- 10 במאי.

אינטרנט זהב חייבת למחזיקי האג"ח שלה 720 מיליון שקל והיא למעשה נמצאת תחת השליטה שלהם. החברה ניהלה מו"מ עם מספר גופים ובהם חברת ההשקעות סרצ'לייט שלא צלח ולמעשה כרגע היא במצב של חדלות פירעון.

גד זאבי ניסה לרכוש את השליטה בבזק בשנת 1999 אך לא הצליח להשיג את מלוא האישורים לכך ממשרד התקשורת. המדינה הגישה נגדו, מיכאל צ'רנוי, זאב רום ועו"ד מיכאל קומיסר תביעה שנוהלה במשך שנים ארוכות על כך שניסה להסתיר את זהותו של איש העסקים מיכאל צ'רנוי שעמד מאחורי ההלוואה שקיבל זאבי לצורך הרכישה. הנאשמים זוכו בסוף התהליך זיכוי מלא ומוחלט. הארבעה נאשמו בשורה של עבירות סביב הסתרת חלקו של צ'רנוי לכאורה בעסקה ממשרד התקשורת ומהבנקים שמימנו את העסקה. זאת, לפי האישום, מחשש שצ'רנוי לא יצליח לקבל היתר לעסקה משר התקשורת דאז.

ב-2015 הם זוכו לחלוטין במסגרת פסק דין של השופט עודד מודריק.