סבב פיטורים נוסף בקולורצ'יפ; 30 עובדים יסיימו את תפקידם

חברת רכיבי התקשורת האופטיים מיקנעם אישרה את הדברים • מטרת גל הפיטורים הנוכחי: להתמקד בפיתוח משדרים אופטיים שיתמכו בתעבורת נתונים מהירה בטווח של 200 ו-400 ג'יגה בלבד

יגאל עזרא / צילום: איל יצהר
יגאל עזרא / צילום: איל יצהר

קולורצ'יפ (ColorChip), חברת רכיבי התקשורת האופטיים מיקנעם, החלה היום (ב') בסבב פיטורים נוסף של 30 עובדים - כך נודע ל"גלובס". 

קולורצ'יפ עסקה בפיתוח רכיבים אלקטרוניים כמו שבבי LED, תאים סולאריים, שבבי תקשורת ועוד. לפי מידע שהגיע ל"גלובס", גל הפיטורים הנוכחי מגיע במטרה לצמצם את פעילות החברה כך שתתמקד בפיתוח של משדרים אופטיים שיתמכו בתעבורת נתונים מהירה בטווח של 200 ו-400 ג'יגה בלבד.

החברה גייסה עד כה 97 מיליון דולר, כשהגיוס האחרון בהיקף 37 מיליון דולר נערך באפריל 2017. המשקיעים בקולורצ'יפ הם קרן BRM של אלי ברקת וקרן IGP של חיים שני ומשה ליכטמן, קרן וינטג', ויולה קרדיט וג'מיני. החברה הוקמה ב־2001 על ידי אלי ערד, כיום סמנכ"ל הפיתוח, שמעון אקהויז ופרופ' שלמה רושין. מנכ"ל החברה הוא יגאל עזרא.

קולורצ'יפ התקשתה במשך שנים לפרוץ לשוק, ומאחוריה היסטוריה של פיטורים וצמצומים, שהביאו אותה אל סף פירוק בשנת 2009. ואולם, תהליכי היערכות מחדש הצליחו להביא אותה לכניסה לשווקים חדשים ולגיוסים נוספים מקרנות הון סיכון, בהיקף של 62 מיליון דולר מאז שכמעט קרסה.

ב-2011 נכנסה קרן BRM להשקעה של 9 מיליון דולר בחברה. באותה שנה היא רכשה מפעל ייצור חדש, הגדול פי ארבעה מקודמו, נכנסה לראשונה לשלב המסחור של מוצריה, וראתה גידול של אלפי אחוזים במכירות, שהגיעו להיקף של כ-20 מיליון שקל. ב-2015 השלימה החברה גיוס של 25 מיליון דולר, מהם 15 מיליון דולר מקרן IGP. באותו שלב הוערכה החברה ב-75 מיליון דולר.

בחודשים האחרונים של 2018 החברה הייתה בשלביו המתקדמים של תהליך מכירתה לחברה הסינית San'an Optoelectronics, הפעילה בתעשיית המוליכים למחצה, תמורת כ-300 מיליון דולר. חודשים בודדים לאחר שנודע על מכירתה, העסקה לא התקיימה והחברה נאלצה לצמצם את פעילותה ולפטר כ-100 עובדים. עם ביטול העסקה, טען מקור המקורב לחברה כי קולורצ'יפ ממשיכה לעבוד כרגיל, אלא שכעת, החברה נמצאת בעיצומו של גל פיטורים נוסף.

בחברה סירבו להתייחס לדברים אך מקורות המקורבים לחברה אישרו את הפיטורים.