אבי גבאי: "אשבע כח"כ, נקיים פריימריז על ראשות המפלגה"

יו"ר העבודה ציין כי יקיים בימים הקרובים התייעצויות כדי להקדים את מועד הפריימריז • בתוך כך, ל"גלובס" נודע שמשה כחלון קיבל הצעה לתפקיד שר החוץ

אבי גבאי / צילום: שלומי יוסף
אבי גבאי / צילום: שלומי יוסף

לאור הביקורת על תיפקודו במערכת הבחירות פרסם יו"ר העבודה אבי גבאי הודעה לפיה בכוונתו להישבע לתפקיד ח"כ ב-30 באפריל. "אני מכיר ויודע מהו כובד המשקל והאחריות שמונחים על כתפיו של יושב ראש מפלגת העבודה. אמשיך לפעול למען תנועת העבודה והציבור בישראל וב-30/4 אשבע אמונים כחבר בכנסת ישראל ואשרת את הציבור מהאופוזיציה", מסר גבאי. לדבריו "בימים הקרובים אקיים התייעצויות עם חברי הכנסת של מפלגת העבודה לגבי הקדמת מועד הפריימריז לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה ואפשרויות נוספות שעומדות על הפרק".

כחלון קיבל הצעה לתפקיד שר החוץ

בתוך כך, במפלגת הליכוד נערכים למו"מ הקואליציוני. ל"גלובס" נודע ששר האוצר משה כחלון קיבל אתמול בלילה הצעה לתפקיד שר החוץ.

בנוסף חלוקת התיקים בקואליציה עשויה להיערך על פי מפתח החלוקה הבא: מפלגה עם ארבעה מנדטים תקבל מינוי של שר אחד. מפלגות עם חמישה מנדטים (לאיחוד מפלגות הימין, יש להוסיף את בן דהן) תקבל שני שרים, מפלגות גדולות יותר כמו ש"ס או יהדות התורה, יקבלו 3 שרים, אם כי יהדות התורה לא מסכימה לרוב להישבע לאחריות הממשלתית המשותפת ולכן ידבקו ככל הנראה בתפקיד יו"ר ועדת הכספים ותפקידי סגני שרים.