קרן קופיה טכנולוגיות חקלאות ומזון גייסה 27 מיליון דולר

קופיה היא קרן אימפקט ישראלית, המשקיעה בטכנולוגיות חקלאות ומזון בשלב שאחרי הוכחת ההיתכנות • בין היתר השקיעה הקרן בחברת PhloemAid שפיתחה תכשיר להדברה ביולוגית של מחלות בקטריאליות בצמחים

קרן "קופיה טכנולוגיות חקלאות ומזון" (Copia) הודיעה על גיוס של 27 מיליון דולר. עד היום הקרן גייסה הלוואה המירה בסכום שלא פורסם. הגיוס הנוכחי הוא ממשקיעים מוסדיים ופרטיים, ומחברות הפועלות בתחום התמחותה מישראל, מארה"ב, אירופה, אסיה ואפריקה. בין היתר השתתף בגיוס בית ההשקעות אלטשולר שחם תחת סעיף ההשקעות האלטרנטיביות של הקרן.

קופיה היא קרן אימפקט ישראלית, המשקיעה בטכנולוגיות חקלאות ומזון בשלב שאחרי הוכחת ההיתכנות. הקרן משקיעה בתחום המזון לכל אורך שרשרת הערך. בשלב החקלאי היא משקיעה בחברות העוסקות בהגדלת תנובת המזון, בין היתר על ידי שיפור יבול ושיפור איכות המזון, זיהוי וסילוק מזיקים ועמידות בפני גורמים כמו יובש, מליחות ומחלות. בתחום תעשיית המזון היא עוסקת מניעת קלקול מזון ובזבוז, ובשיפור האיכות של מזון והיעילות של התעשיה. בתחום המזון מן החי היא משקיעה בשיפור יעילות גידול בעלי החיים, תוך שמירה על רווחת החי.

כל הפרויקטים של הקרן מקורם במוסדות מחקר ואוניברסיטאות בישראל, כגון מכון וולקני, מכון ויצמן למדע, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת בן-גוריון.

הקרן מעדיפה השקעות בחברות הפונות לשווקים גדולים, ויכולות להפוך מסחריות בין 4-2 שנים.

מייסדי הקרן הם איל כהן, אוהד צוקרמן (בעבר מנכ"ל זרעים גדרה), עדלי דולר, יו"ר יד חיים ויצמן ובעבר נאמן ידע, חברת מסחור הטכנולוגיות של מכון ויצמן, יהונתן ברגר, מנכ"ל חממת טכנולוגיותה מזון The Kitchen וזיו קרתי, לשעבר יזם ומנכ"ל חברת GuiMachine שנמכרה ל-SAP.

הפורטפוליו של קופיה לפני הגיוס הנוכחי, מונה 13 פרויקטים טכנולוגים. בשבעה מהם כבר מעורבים שותפים תעשייתיים, שעוסקים בפיתוח ומסחור הטכנולוגיות.

בין היתר השקיעה הקרן בחברת PhloemAid שפיתחה תכשיר להדברה ביולוגית של מחלות בקטריאליות בצמחים; SoilFender תכשיר לחיטוי קרקע שמאפשר זריעה ושתילה ללא חשש מפטריות, מזיקים ועשבים שוטים; Magnificent, טכנולוגיה להקטנה של חמישה עד עשרה אחוזים מכמות החלב הנדרשת להכנת גבינה, על ידי הגנה על החלב מפני זיהום ועוד.

אדם בן-דרור, ראש תחום השקעות אלטרנטיביות באלטשולר-שחם, אמר: "אנחנו מאמינים בחשיבותם הרבה של תחומי החקלאות והמזון, ורואים בהשקעה בקופיה הזדמנות למנף את הידע והקניין הרוחני שמפותח בישראל. אנו משוכנעים שהמודל הייחודי של הקרן והניסיון הרב שיש למנהליה יובילו את הקרן להישגים מרשימים".

אוהד צוקרמן, שותף-מנהל בקופיה, הסביר: "הדרך בה האנושות עוסקת בייצור מזון, מעמידה בפניה אתגרים מהותיים. חדשנות טכנולוגית היא המפתח להתמודדות עם אתגרים אלה. אחד המקורות המרכזיים בעולם לחדשנות בתחומי החקלאות והמזון הוא מכוני המחקר והאוניברסיטאות בישראל, בהם מפתחים פתרונות יצירתיים ומוכחים בשטח. המתודולוגיה שפיתחנו לאיתור וקידום טכנולוגיות מבטיחות, בשיתוף פעולה עם חברות גלובליות מובילות, כבר מתחילה להראות ניצנים של הצלחה שתשנה את הדרך בה מגדלים, מעבדים, מספקים וצורכים מזון בעולם".

איל כהן, שותף-מנהל בקופיה הוסיף: "אנו מפחיתים את הסיכון על ידי בחירת טכנולוגיות שעברו את שלב הוכחת ההיתכנות. אנו מזמינים חברות מובילות לשפר יחד איתנו את שרשרת ייצור המזון בעולם ולהעלות את רווחיותם של כל השותפים בתהליך".