תנועת הרכבות בין ירושלים לנתב"ג עלולה לא להתחדש היום

(עדכון) • הפעם מדובר בתקלת חשמל, וטכנאי הרכבת נמצאים במקום ומנסים לטפל בתקלה מאז שעות הבוקר

הקו לירושלים כבר רווי תקלות, אך זו שהתרחשה הבוקר מסתמנת כחמורה ביותר. תיקון התקלה נמשך כבר מהבוקר ולא נראה שתנועת הרכבות תחודש עוד היום. החברה מפעילה היסעים מנתב"ג לתחנת האומה בירושלים.

התקלה התרחשה אחרי שבשעות הבוקר המוקדמות רכבת ריקה שמשמשת לפתיחת הציר פגעה בכבלי חשמל ובזרוע העמוד. זאת, בשעה שחשמל עדיין לא זרם בחוטים. התקלה גם הביאה להפסקה זמנית בתנועת הרכבות בין נתב"ג למודיעין, אך היא חודשה לבסוף. 

החברה גילתה על התקלה כחצי שעה אחר כך, אחרי דיווח של נהג רכבת אחרת שעברה במקום. אז נעצרו הרכבת ותנועתן לא חודשה עד כה.

ברכבת מציינים בגאווה כי מספר ביטולי הרכבות בקו לירושלים יורד בהתמדה. בעוד במהלך אוקטובר היו 83 ביטולים, במרץ בוטלו שש רכבות בלבד. עם זאת, אפריל מקלקל את הסטטיסטיקה, כאשר התקלה היום היא כבר השלישית בחודש זה, ומספר הביטולים כבר מגיע לעשרות.

בשבוע עבר התרחשו שתי תקלות בקו - אחת במערכת החשמל והשנייה באחד הקטרים, ושתיהן עצרו את התנועה בקו. התקלה בקטר אף גרמה לכך ש-120 נוסעים נתקעו ברכבת, ונאלצו לחכות לקטר חלופי שיגרור אותם.

התקלה היא עדות נוספת לקשיים הניכרים בקו לירושלים ובמעבר הרכבת להנעה חשמלית. הארכת קווי החשמל לתחנת ההגנה נמשכת, אך תסתיים לכל המוקדם רק בסוף השנה. הארכת הקו לתחנת השלום לא תסתיים לפני 2020. העבודות על התשתית החשמלית בקו המהיר לירושלים הן חלק מתוכנית להסבת התשתית של מרבית המסילות בישראל לחשמל. תוכנית זו צפויה הייתה להסתיים כבר ב-2021, אך בדו"חות הכספיים של הרכבת מצוינת כבר שנת 2023 כשנת סיום התוכנית, בעוד מקורות בתחום התחבורה מעריכים כי רק ב-2029 תונח תשתית לרכבות חשמליות לאורך מסילות ישראל.