מסתמן: יהדות התורה עלתה ל-8 מנדטים; הליכוד איבד מנדט

בספירה המחודשת של קלפיות לפי דרישת יהדות התורה, עלה כי בשתי קלפיות כ-800 קולות של יהדות התורה נזקפו בטעות למפלגת העבודה • התוצאה הסופית של הבחירות עשויה להיות 34 מנדטים לליכוד, שכן מספר 28 ברשימה הוא ח"כ אלי בן דהן, שאמור להיספר באיחוד מפלגות הימין • ועדת הבחירות טרם אישרה את התוצאות

 

חברי יהדות התורה: (מימין לשמאל) מאיר פרוש, משה גפני ויעקב ליצמן / צילום: מארק ניימן לע"מ
חברי יהדות התורה: (מימין לשמאל) מאיר פרוש, משה גפני ויעקב ליצמן / צילום: מארק ניימן לע"מ

בעוד בבית הנשיא נמשך מפגש ההמלצות על זהות חבר הכנסת שירכיב את הממשלה הבאה, הודיעו נציגי יהדות התורה לנשיא ריבלין כי במהלך שעות ספירת הבקרה והבדיקה (המתבצעת בוועדת הבחירות בו בזמן), עולה מספר המנדטים שהם זכו לו ל-8. הליכוד, שהייתה המפלגה הגדולה עם 36 מנדטים, יורדת לפי ספירה זו ל-35 מנדטים.

בספירה המחודשת של קלפיות לפי דרישת יהדות התורה, עלה כי בשתי קלפיות לפחות כל הקולות של יהדות התורה נזקפו בטעות למפלגת העבודה, ובסך הכל מדובר בכ-800 קולות. לסיעה החרדית היו דרושים מעט יותר מ-200 קולות כדי לזכות במנדט השמיני, ונציגיה בוועדת הבחירות המרכזית מיהרו להודיע לראשי המפלגה על העלייה במנדט. מועמד יהדות התורה הנמצא במקום השמיני הוא יצחק פינדרוס איש דגל התורה. הליכוד שקודם לכם לאחר הספירה הקודמת זכה במנדט זה לפי נוסחת חוק באדר עופר, איבד אותו. עם זה אין עדיין הודעה רשמית של ועדת הבחירות המרכזית. הדיווח המלא והפרסום של התוצאות הסופיות אמורים להתבצע עד יום רביעי.

התוצאה הסופית של הבחירות עשויה אם כן להיות 35 מנדטים לכחול לבן ו-34 מנדטים לליכוד, שכן מנדט אחד בתוך סיעת הליכוד, מספר 28 ברשימה, הוא ח"כ אלי בן דהן, שאמור להיספר כחלק מאיחוד מפלגות הימין, ברשימה של בצלאל סמוטריץ ורפי פרץ. הדבר אולי לא משנה את הליך הקמת הממשלה, אך לצורך התקדים ההיסטורי עשוי להיות גם ב-2019 מצב שלא ראש הסיעה הגדולה ביותר הוא זה שמקים את הממשלה.

עם זה, בליכוד ממשיכים את המגעים עם כולנו של משה כחלון להקמת סיעה משותפת או אפילו להשתלבות מלאה בליכוד. במקרה כזה יעלה הליכוד ל-38 מנדטים. 

ליצמן לנשיא: "הספירה נמשכת אבל אנחנו עומדים על המנדט ה-8"

סגן השר ליצמן אמר לנשיא: "בכניסה לפה התבשרנו, וזה עדיין לא באופן רשמי, שעלינו ל-8 מנדטים. ולליכוד יורד מספר המנדטים ל-35. הספירה נמשכת אבל אנחנו עומדים על המנדט ה-8. אנחנו ממליצים בפניך על בנימין נתניהו כמי שירכיב את הממשלה הבאה".

ח"כ משה גפני אמר לנשיא במהלך המפגש: "אנחנו אמרנו זאת לציבור בכל מערכת הבחירות שאנו רוצים תמיכה בנו, במפלגה שלנו, אך כאשר נגיע לנשיא זה יהיה בנימין נתניהו ואנחנו מאמינים שזו הסיבה גם לעלייה ב-40 אלף קולות במקרה שלנו".

בעוד בשעה זו אין עדיין אישור רשמי מועדת הבחירות, מספר המנדטים החדש של יהדות התורה לא אמור לשנות את התנהלות הרכבת הממשלה ואת מבנה הגוש.

יצוין שעל פי החוק, לוועדת הבחירות יש 7 ימים אחרי הבחירות לסיים באופן רשמי את הספירה המדוקדקת. בימים הללו, של אחרי הספירה הראשונה, מבצעת ועדת הבחירות את הבקרה ובדיקות נוספות והיא מוסרת את התוצאות הרשמיות לנשיא כעבור 7 ימים. הנשיא ריבלין ציין היום בפתח דבריו שהוא ביקש מיו"ר ועדת הבחירות את האפשרות להתחיל במפגשי ההמלצות לפני ההודעה הרשמית הסופית, וזאת כיוון שחג פסח חל ביום שישי והמדינה יוצאת לחופשת הפסח.

עוד במהלך המפגש עם ליצמן, סיפר הנשיא על האשפוז של אשתו נחמה במערכת הבריאות הציבורית, והודה על הטיפול המסור שהיא מקבלת. ליצמן, גפני ושאר חברי הכנסת של יהדות התורה בירכו את הנשיא ואיחלו רפואה שלמה לנחמה.