מג'יסטו הישראלית הגיעה להסכם עם פלטפורמת הווידאו Vimeo לפיו תירכש בכ-200 מיליון דולר

מג'יסטו מפתחת אפליקציה לעריכה חכמה של סרטוני וידאו, שמסוגלת להרכיב סרטון וידאו מסרטונים ותמונות סטילז • המוצר שפיתחה יודע לנתח את הווידאו ואת התמונות, במטרה להבין אילו דברים כדאי להבליט ומתי להשתמש בהם במהלך הסרטון • על בסיס התובנות הללו, מג'יסטו לוקחת ומחברת באופן אוטומטי לכדי סרטון קצר שמטרתו לרגש ולעניין

מייסדי מג'יסטו / צילום: אודי תירוש
מייסדי מג'יסטו / צילום: אודי תירוש

חברת הסטארט-אפ הישראלית מג'יסטו (Magisto) ופלטפורמת הווידאו Vimeo הגיעו להסכם לפיו Vimeo תרכוש את מג'יסטו. החברות סרבו לחשוף את שווי העסקה, אך גורמים בשוק מעריכים את העסקה בטווח שבין 150-250 מיליון דולר. העסקה צפויה להסגר ברבעון השני של השנה.

מג'יסטו הוקמה ב-2009 על-ידי ד"ר אורן בוימן וד"ר אלכס רב-אחא, ומאז הקמתה ועד הרכישה החברה גייסה כ-35 מיליון דולר, ממשקיעות דוגמת זרוע ההשקעות של קוואלקום Qualcomm Ventures, זרוע ההשקעות של סאנדיסק SanDisk Ventures, זרוע ההשקעות של סמסונג Samsung Ventures, הקרנות מאגמה Western Digital Capital ו-OurCrowd, הורייזון של לי קה שינג ו-mail.ru.

"התמריץ לרכישה הזו היא היכולת של Vimeo להציע את פלטפורמת הוידאו המתקדמת ביותר. לנו יש פלטפורמת וידאו מתקדמת עם למעלה ממיליון משתמשים ומאות אלפי משתמשים משלמים, ו-Vimeo מביאים מותג ענק ואת הגב הכלכלי של IAC. ל-Vimeo יש יותר מ-160 מיליון דולר במכירות בשנה האחרונה. ביחד אנחנו יכולים לייצר את החברה נותנת את הפתרון המלא והשלם ביותר של יצירת וידאו כמו שאין לאף אחד בתחום", אמר בוימן ל"גלובס" בעקבות הרכישה. 

"בעקבות הרכישה, Vimeo ומג'יסטו יעבדו יחד על פיתוח יכולות חדשות לחלוטין ליצירת סרטונים קצרים לפלטפורמת Vimeo, במטרה לסייע לאינדיבידואלים ולעסקים לספר את הסיפורים שלהם במקצועיות ובקלות", נכתב בהודעה שפרסמה Vimeo בעקבות הרכישה.

Vimeo היא חברת בת של IAC, חברה ציבורית גדולה שעומדת מאחורי מותגים כמו טינדר, הום אדווייזור ו-Match. ל-Vimeo יש למעלה מ-90 מיליון יוצרים אשר משתמשים בפלטפורמה שלה כדי לפרסם תוכן בווידאו. הכנסותיה של מג'יסטו עמדו על עשרות מיליוני דולרים ב-2018, והיא צמחה ב-100% ביחס לשנה שלפני כן. החברה מעסיקה 75 עובדים מביתם בישראל וחלקם הקטן בקליפורניה. משרדיה בנס ציונה יהפכו למרכז הפיתוח של Vimeo ישראל בעקבות הרכישה.

מג'יסטו מפתחת אפליקציה לעריכה חכמה של סרטוני וידאו, שמסוגלת להרכיב סרטון וידאו מסרטונים ותמונות סטילז. המוצר של החברה מאפשר לקחת סרטון וידאו ארוך או אוסף של תמונות סטילס ובאופן אוטומטי לקחת את החלקים הרלבנטים והכי מעניינים וליצור סרטון קצר וממוקד יותר. בנוסף, אפשר להוסיף מוזיקה ואפקטים ויזואליים שונים ולייצר סרטון באיכות גבוהה.

הבעיה הגדולה שהיא באה לפתור - כמות גדולה מדי של תמונות וסרטוני וידאו שאנשים מצלמים ולא עושים איתם כמעט דבר. על-פי בדיקת מג'יסטו שהתבצעה בשנת 2015, המשתמש הממוצע מצלם 150 תמונות מדי חודש ו-7.5 סרטוני וידאו באורך ממוצע של 7 דקות מדי חודש. מרבית התיעוד הזה מעלה אבק בטלפון, ורק מעט משותף ברשתות החברתיות.

התובנה הזו עלתה כבר ב-2005 בראשו של בוימן, שהיה אז בתחילת הדוקטורט שלו במכון ויצמן בתחום הראייה הממוחשבת ובדיוק הפך לאב טרי. "קניתי מצלמה וצילמתי המון תמונות וסרטים. הכול היה חדש עבורנו ורצינו לשמור את הרגעים האלה ולשתף עם אנשים", הוא סיפר ל"גלובס" בראיון נערך איתו בשנת 2015. אחרי חודשיים החליטו בני הזוג לחגוג בריתה ולהציג בפני האורחים סרטון שמתעד את השבועות הראשונים בחיי התינוקת. לבוימן ואשתו לקח שבועיים לייצר את הסרט לבריתה של הבת. "הבנתי שיש כאן בעיה גדולה - אנשים משקיעים שעות כדי לצלם וידאו וסטילס אבל לא מסתכלים על זה. אחרי שעשיתי את התהליך פעם אחת, הבנתי שזה קשה וצריך לפשט את העניין". כך נולד הרעיון למג'יסטו.

מה החברה עושה כדי לשנות את התמונה הזאת? המוצר שפיתחה יודע לקחת את הווידאו ואת התמונות, לנתח אותם ולהבין מה יש בווידאו או בתמונה, מי השחקנים הראשיים, מה הם עושים, אילו פעולות מעניינות, אילו דברים אפשר להבליט ומתי להשתמש בהם במהלך הסרטון. על בסיס התובנות הללו, מג'יסטו לוקחת ומחברת באופן אוטומטי לכדי סרטון קצר שמטרתו לרגש ולעניין את הצופה.

סרטון שהוכן במיוחד עבורכם מאירועי היום

המוצר של מג'יסטו עובד בשתי דרכים - באופן ידני ובאופן אוטומטי. במקרה הידני, המשתמש צריך לבחור את התמונות והסרטונים ואת האירוע עצמו - טיול, אירוע מרגש, דרמטי או עצוב ובהתאם יש מוזיקה שמלווה את הסרטון ומותאמת לפי מדינות, כך שבישראל אפשר למצוא שירים בעברית לצד שירים באנגלית. האפליקציה מסוגלת לבחור בעצמה את חומרי הגלם שימשו אותה להכנת סרטון, ולשלוח למשתמשים התראה על סרטון חדש שהוכן במיוחד עבורם מאירועי היום באופן אוטומטי.

לאורך שנותיה מג'יסטו חתמה על שיתופי פעולה עם מפעילות סלולר מובילות כמו דויטשה טלקום, סופטבנק ו- Three, שמשווקות את האפליקציה שלה בהודעות SMS ללקוחות או באתר החברה וכן דרך המפעילים המקומיים שעובדים איתן. שיתוף פעולה נוסף היה עם חברת פייסבוק, במסגרתו מג'יטסו השיקה אפליקציה חדשה בשם Shots , שנועדה לעבוד ביחד עם המסנג'ר של פייסבוק, שנפתח לשימוש מפתחים חיצוניים (SDK).

בנוסף, החברה שיתפה פעולה עם השקת גלקסי נוט 4 של סמסונג והייתה חלק מחבילת Galaxy Gift, שהעניקה אפליקציות בחינם למשתמשי הפאבלט. שיתוף פעולה חשוב נוסף היה עם אמזון, כשהאפליקציה הגיעה מותקנת מראש במכשירי FireTV לצד התאמה למכשירי Fire Phone וקינדל פייר. בנוסף לכך, החברה גם משתפת פעולה עם מותגים דוגמת קוקה קולה ופמפרס ועוזרת להם לייצר מעורבות מהמשתמשים דרך יצירת סרטונים שנועדו לגעת ולרגש את המשתמשים, כשהתשלום מהמותגים מתבסס על מודל CPC (תשלום פר הקלקה על הסרטון) או תשלום חד-פעמי.

ועדיין, המודל העסקי המוכר יותר של החברה מתבסס על שירותי פרימיום שמציעה האפליקציה. השירות הבסיסי הוא חינמי אך מאפשר העלאה מוגבלת של תמונות וסרטונים בודדים ומוגבלים באורכם. בשירותי הפרימיום, שאותם אפשר לרכוש למשך חודש, שנה או לכל החיים, השירותים נרחבים יותר. לאחרונה הוסיפה החברה שירות נוסף שמאפשר שימוש בסרטונים באיכות HD. זה המקום לציין כי מי שרוצה לצפות בסרטונים לא חייב להתקין את האפליקציה של החברה. 

את חברת Vimeo ייצגו עורכי הדין דיוויד שרתוק, קרן שדה, עמרי ארוך ודניאל כל טוב ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'; ואת חברת מג'יסטו ייצגו עורכי הדין ברק פלאט, דניאל דמבוריץ וג'וש האוזר ממשרד יגאל ארנון. 

תעודת זהות:

הקמה: 2009

מייסדים: ד"ר אורן בוימן וד"ר אלכס רב-אחא

עובדים: 75

משרדים: נס ציונה וקליפורניה

גיוסי הון: כ-35 מיליון דולר

משקיעות: Qualcomm Ventures  SanDisk Ventures  Samsung Ventures, הקרנות מאגמה Western Digital Capital  OurCrowd, הורייזון ו-mail.ru.