יעקב ליצמן: "אני רוצה להמשיך בתפקיד סגן שר הבריאות"

סגן השר ליצמן חושף היום את זמני ההמתנה לרפואה היועצת (רופאים מומחים בקופות-החולים) כפי שנמדדו בחודשים האחרונים ברחבי הארץ • לדברי ליצמן, במסגרת המו"מ הקואליציוני, דרישתו היא לתוספת תקציב של כ-5 מיליארד שקל למערכת הבריאות, לצד דרישות נוספות כמו הגדלת סל התרופות ל-750 מיליון שקל

יעקב ליצמן / צילום: אמיל סלמן
יעקב ליצמן / צילום: אמיל סלמן

"אני רוצה להמשיך בתפקיד סגן שר הבריאות. אני נשאר כאן בעזרת השם. רוצה להישאר" - כך אמר היום (ג') סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן (יהדות התורה), במסיבת עיתונאים הנערכת כעת במשרד הבריאות.

סגן השר ליצמן; מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב; וד"ר רחלי ווילף-מירון, מנהלת תוכנית מדידת זמני המתנה ברפואה; יחשפו בהמשך את זמני ההמתנה לרפואה היועצת (רופאים מומחים בקופות-החולים) כפי שנמדדו בחודשים האחרונים ברחבי הארץ.

"אין ברירה אלא להעלות את מס הבריאות, בחצי אחוז, אולי יותר, בתנאי שכל הכסף הולך אך ורק לבריאות לא שום דבר. המערכת זקוקה לכסף. דיברתי על זה אתמול עם ראש הממשלה. אנחנו רוצים לחסל את התופעה של הזקנה במסדרון. יש לנו תוכנית לעשות את זה". ליצמן ובר סימן טוב דיברו גם על הפחתת ההשתתפויות העצמיות לאפס בתחום האשפוז הסיעודי של בני משפחה (בקדנציה הקודמת ההשתתפות פחתה ב-500 שקל); לקבוע זמני המתנה של עד 14 יום לרופאים מומחים בקהילה (קופות חולים) וזמן המתנה מקסימלי גם בבריאות הנפש; ולסיים את בניית בית החולים השני בנגב עד 2025 ובית חולים נוסף בקריית אתא עד 2030 (הצפי בפועל לסיום הבנייה של בית החולים בנגב הוא 2035, במקרה הטוב).

בנוגע לבית החולים בנגב, אמר בר סימן טוב: "יצאנו עם קול קורא לקבל הצעות למודל כלכלי לבית החולים, ואנחנו בוחנים אותן. אם האוצר לא יעמיד מיליארד וחצי שקל לטובת בית החולים, לא נוכל להתקדם". ליצמן הוסיף ש"נתניהו מבין שבית החולים בנגב הוא תוצר של החלטת ממשלה, והוא דוחף לזה". כן דיבר על הקמתו של "מרכז פרוטונים" לטיפול בילדים חולי סרטן, כי "כיום אנחנו שולחים אות ילדים לחו"ל כדי לקבל טיפול". יעדים נוספים לפי בר סימן טוב הם ירידה ל-80% תפוסה במחלקות הפנימיות בבתי החולים מ-110% היום ושהות במיוני בתי החולים של לא יותר מ-4 שעות רצופות.  

ליצמן סיכם כי "בלי תוספת למערכת לא נוכל להמשיך. תקציב מערכת הבריאות חייב לגדול, ואתמול שוחחתי בנושא עם ראש הממשלה". בנוגע לחקירותיו בפרשת המורה החשודה בפדופיליה עליה לכאורה הגן, מלכה לייפר, אמר "לא אתייחס לנושא החקירות".

לדברי ליצמן, במסגרת המשא-ומתן הקואליציוני, דרישתו היא לתוספת תקציב של כ-5 מיליארד שקל למערכת הבריאות, לצד דרישות נוספות כמו הגדלת סל התרופות ל-750 מיליון שקל (מ-500 מיליון שקל כיום).