גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

100 מחשבות על 100 ימים: "להקים חצי מיליון יחידות דיור בפריפריה במימון ממשלתי"

מה יגדיל את הצמיחה בדרום, כיצד ניתן יהיה לשפר את המצב התעסוקתי של המבוגרים, ואיך נוכל להכשיר את כוח העבודה למקצועות העתיד ● 100 אנשי חברה, כלכלה, רוח ותרבות מסמנים את המשימה הדחופה ביותר ל-100 הימים הראשונים של הכנסת ● חלק שני בסדרה

100 עצות לממשלה החדשה
100 עצות לממשלה החדשה

י■ ד"ר יוסי ורדי, יזם ומשקיע

"להעלות את הפריפריה על קטר ההייטק"

"אחת השאלות הכי חשובות היא איך לחזק את האוכלוסייה הגדולה והגדלה בפריפריה הכלכלית והחברתית: המגזר הערבי, והחרדי ובמידה מסוימת גם נשים - ולגרום שכל ילד במדינה יביא למיצוי את מלוא היכולת שלו, בלי תלות בנתוני הרקע. זה שלוקחים להייטק רק את הילדים שמתאימים ל-8200, לא יקדם אותנו לאיפה שאנחנו רוצים להגיע. לא ייתכן ש-8% מהמשק יישבו על הקטר ו-92% יראו אותו חולף על פניהם ב'פוף'. זה לא מוסרי ולא כלכלי".

הכתבות הנוספות בפרויקט: 

100 מחשבות על 100 ימים ראשונים: חלק ראשון

100 מחשבות על 100 ימים ראשונים: חלק שלישי

100 מחשבות על 100 ימים ראשונים: חלק רביעי

■ איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה

"הנפקת מניות מיעוט של חברות ממשלתיות"

"אני מאמין שיש לנקוט צעדים משמעותיים במספר תחומים. ראשית, צריך לטפח תשתיות לאומיות, תוך היערכות ושיתוף פעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים לקידום הנושא ובמימון ציבורי. צעד נוסף הוא הנפקת מניות מיעוט של חברות ממשלתיות, תוך השארת גרעין שליטה בידי הממשלה. אפשרות נוספת היא גיבוש תמריצים, הקלות במיסוי והקלות רגולטוריות אשר יסייעו בצמיחת חברות טכנולוגיה גדולות בישראל, במקום שיעשו אקזיט ויעברו לידיים זרות".

איתי בן זאב / צילום: איל יצהר

■ איילת נחמיאס-ורבין, ח"כ היוצאת מטעם מפלגת העבודה

"גיבוש תוכניות אסטרטגיות לטווח הארוך"

"המשימה הדחופה ביותר של הממשלה היא יצירת סדרי עדיפויות ארוכי טווח. כל זמן שהמבחן היחיד הוא יעד הגרעון ושמירה קפדנית על יחס חוב תוצר, ישראל תתקשה לבצע השקעות חברתיות לטווח הארוך. אם חינוך, בריאות, רווחה, כלכלה ותעשייה, תחבורה, חקלאות ותעסוקה, ימשיכו להיחשב משרדים לא נחשקים, או קרש קפיצה לתפקיד הבא, לא נוכל ליהנות בעוד 20 שנה מפירות ההשקעה היום.

אילו אני יושבת בממשלת נתניהו החמישית אני מניחה דרישה מיידית לכל השרים להכנת תוכניות אסטרטגיות ומציאת מקורות תקציביים כמו אג"ח חברתיות או תאגידים ייעודיים כמו 'דרך ארץ'".

■ הרב אילעאי עופרן, רב קבוצת יבנה, ראש מכינת "רוח השדה"

"למנות שר תפוצות במשרה מלאה"

"רוב העם היהודי לא חי בישראל וגם לא מתכנן לעלות אליה. הקשר בין העם היושב בציון ובין אחינו שמעבר לים הולך ונחלש. התרופפות שמביאה לריחוק, לניתוק ולאובדן חלקים עצומים מהעם שלנו. טוב תעשה הממשלה אם ימונה שר תפוצות במשרה מלאה. טוב יהיה גם אם יוגדל משמעותית התקציב הזעום שעומד לרשותו. כשיהיה שר ראוי ותקציב הגון, נצטרך להתחיל לשוחח עם יהדות התפוצות כאחים ושותפים - להכיר אותם ולהכיר בהם, לכבד אותם ולמצוא דרך לתת להם דריסת רגל במרחב היהודי שלנו - בכותל, בגיור ועוד. זה לא יהיה קל. דרכם אינה דרכי. אך אלה האחים שלי, אלה האחים".

■ יוסי בנקל, עו"ד ושותף במשרד עורכי דין שבלת ושות'

"בלימת הקריסה של מערכת הבריאות"

"המשימה הבוערת ביותר הניצבת בפני הממשלה היא בלימת הקריסה של מערכת הבריאות הציבורית. מערכת הסובלת מהזנחה וחוסר מתמשך בהשקעה בתשתיות ובעיקר במתקני אשפוז, שהקמתם, ציודם, איושם בכוח עבודה מתאים ותפעולם השוטף - דורשים הקצאת משאבים בהיקף שעד היום זכו להם רק שלושה מגזרים בחברה הישראלית: מערכת הביטחון, המתנחלים והחרדים".

■ ד"ר אראל מרגלית , יו"ר קרן JVP ויוזמה לאומית, ח"כ לשעבר במחנה הציוני 

"לעזור לצעירים בגליל ובנגב, שיהפכו למנוע צמיחה"

"הגיע הזמן לפרק חדש שבו הצפון והדרום הופכים למנועי הצמיחה של ישראל. מדובר על הקמת שבעה אזורי מצוינות חדשים בגליל ובנגב, שייצרו מאות אלפי מקומות עבודה איכותיים לצעירים וצעירות שרוצים להצליח, כמו הצעירים במרכז. זה מה שעשינו בירושלים, זה מה שאנו עושים עם הסייבר בבאר-שבע, וכעת, עם התחום החם, פודטק - אנו עושים את זה בגדול בגליל".

אראל מרגלית \ צילום: כדיה לוי

■ שולי מועלם, ח"כית היוצאת מטעם "הבית היהודי" 

"להפוך את הפירמידה בתחום הבריאות: מאשפוז לקהילה ולרפואה מונעת"

"נדרשת תוכנית לאומית להבראת מערכת הבריאות כדי שתהיה זמינה שוויונית ואיכותית, תוך צמצום הפערים בין מרכז לפריפריה. תוכנית זו אמורה להתבסס על מספר תפיסות מרכזיות שבהן: תיקון השחיקה התקציבית והגדלת תקציב מערכת הבריאות, טיפול בנושא כוח-האדם במערכת הבריאות ותכנון אסטרטגי לטווח ארוך של תוספת כוח-אדם ומיטות אשפוז. יש להפוך את הפירמידה - מעבר מאשפוז לקהילה, השקעה וקידום רפואה קהילתית, קידום בריאות ורפואה מונעת - על כל שקל שנשקיע שם נחסוך 10 שקלים בעתיד". 

■ רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר-שבע

"להקצות עשרות מיליארדי שקלים לפיתוח הנגב"

"אני רואה בחזון פיתוח הנגב משימה לאומית ראשונה במעלה. יצירת מטרופולין איכותי נוסף, בחבל ארץ שמהווה יותר מ-60% משטח מדינת ישראל, היא צורך אסטרטגי דרמטי שיש לקדם בדחיפות. הנגב לא זקוק לנדבות או לאפליה מתקנת, אלא לגיבוש תוכנית מעשית, שתתוקצב בעשרות מיליארדי שקלים ותצא לביצוע.

"התוכנית תכלול עוגן כלכלי כשדה תעופה בינלאומי בנבטים; השקעה בתשתית תחבורתית שתאפשר להגיע מתל-אביב לבאר-שבע בחצי שעה; העברת ידע וטכנולוגיה אל הנגב ללא סחבת ותוך משיכת הון אנושי; יצירת מערכת בריאות חדשנית; הקמת נדבכי תעסוקה ואזורי תעשייה ייחודיים; פתרון סוגיית התיישבות הבדואים והפיכת הנגב לאזור אטרקטיבי בחינוך, בתרבות הפנאי ובתיירות".

■ איימן סיף, מנהל הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית לשעבר

"להשקיע בערבים, לא רק תקציב"

"הממשלה החדשה צריכה לשים את נושא הערבים הישראלים על סדר היום ולהשקיע בהם, לא רק במובן התקציבי. צריך להפסיק לגרום לאוכלוסייה להרגיש שהיא מחוץ למשחק, כמעט אויבי המדינה. צריך לשנות את השיח הממשלתי והפוליטי כלפי האוכלוסייה הערבית. תוכיחו שאתם באמת הממשלה של כולם".

■ פרופ' דן שכטמן, חתן פרס נובל בכימיה

"לסנן את מורי העתיד ולהנהיג שכר דיפרנציאלי במערכת החינוך"

"השר החשוב ביותר הוא שר החינוך, מכיוון שבידיו נמצא הטיפוח של ההון האנושי. השר צריך להקפיד על שני דברים. האחד - על כל הצעירים, ללא יוצא מהכלל, לקבל חינוך בסיסי. השני - שיפור מתמיד באיכות המורה. מורה טוב מוציא בוגרים טובים יותר, שיפתחו את הכלכלה וישלמו יותר מיסים, ולעומת זאת מורה גרוע גורם נזק רב לכלכלה ולחברה.

כדי שרק המתאימים ביותר ילמדו במכללות להוראה, יש למיין מועמדים ע"י המדינה. משרד החינוך ישלם למכללות לא רק לפי מספר התלמידים, אלא גם לפי איכותם. ובנוסף, שכר דיפרנציאלי ישאיר את הטובים במערכת".

■ פרופ' דני גוטוויין, אוניברסיטת חיפה

"להלאים את מערכת החינוך"

"הלאמת החינוך: ביטול כל צורות החינוך המגזרי, המופרט והפרטי. צריך להקים רשת חינוך ממלכתית, שתספק מסגרות חינוך מגוונות, איכותיות ושוויוניות. חינוך ציבורי-שוויוני הוא הדרך היחידה לשיקום מערכת החינוך, שהפרטתה דרדרה אותה לדעת ופגעה בהישגי התלמיד הישראלי".

■ פרופ' רות הלפרין־קדרי, ראש מרכז רקמן באוניברסיטת בר־אילן

"מיגור האלימות נגד נשים"

"המשימה החשובה ביותר של הממשלה היא קודם כול מיגור האלימות מבוססת מגדר, נגד נשים לסוגיה, לרבות אלימות מינית ואלימות במשפחה. זה יכול להיעשות באמצעות הקמת רשות ממשלתית ייעודית, ובנוסף הצטרפות לאמנת איסטנבול - האמנה האירופית בדבר מניעה ומאבק באלימות נגד נשים ואלימות במשפחה".

■ גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על

"להציב יעד של עשרה מיליון תיירים בשנה"

"החזון שלנו צריך להיות עשרה מיליון תיירים בשנה - מספר התיירים שביקרו בשוויץ עולה על עשרה מיליון תיירים בשנה יחס של 1.25 תייר על כל תושב, במלטה ביקרו שני מיליון תיירים, יחס של חמישה תיירים לכל אזרח, ובאוסטריה מבקרים יותר מ-28 מיליון תיירים בשנה, יחס של 3.5 תיירים על כל אזרח. בישראל ביקרו בשנת 2018 ארבעה מיליון תיירים, שיא של כל הזמנים והישג מכובד, ועדיין מדובר ביחס של 0.5 תייר על כל אזרח. צריך גם להגדיל באופן משמעותי את היקף החדרים ללינה ולשפר את הגישה באמצעי התחבורה".

■ גל נבו, שחיין אולימפי ומייסד הסטארט־אפ SenSwim

"לתת לאנשי ההייטק סיבות להישאר בישראל"

"הממשלה החדשה חייבת לשים לב שרוב גדול מאנשי תעשיית ההייטק כנראה הצביעו לטובת שינוי. יש פה מצב רגיש: זה המנוע העיקרי של הכלכלה הישראלית, אבל כשהאוכלוסייה שמובילה את התעשייה בוחנת היכן כדאי לה לחיות, יש לה אלטרנטיבות נוחות יותר. אני מרגיש שהאנשים האלה באמת מודאגים מהעתיד ומהאופי שהמדינה מקבלת, ואם חלק מהם יעדיפו לא לחיות פה, זה עלול לפגוע בכלכלה ולהתגלגל לשאר התחומים. המטרה הדחופה ביותר של הממשלה היא לייצר בקרב האנשים האלה תקווה לגבי העתיד, ולהציג תוכניות לטווח ארוך שייטיבו עמם".

■ פרופ' מונא חורי כסברי, דיקנית בית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית באוניברסיטה העברית

"להכיר בעוולה שיצר חוק הלאום ולבטל אותו"

"על הממשלה הנוכחית להכיר בכאב ובעוולה שיצר חוק הלאום שהיא יזמה בקרב קבוצות נרחבות באוכלוסייה. מכאן, ביטול חוק הלאום הוא המשימה הראשונה והחשובה של הממשלה הזאת. הממשלה לא יכולה לקדם זכויות אזרחיות, כולל זכויות חברתיות, כאשר יש אי-שוויון במעמד הלאומי של האזרחים. תחום הדיור הוא דוגמה בולטת: בסופו של דבר, אי-השוויון במעמד הלאומי זולג במהירות לאי-שוויון בהקצאת קרקעות. כך גם בחינוך: ברגע שאין מעמד שווה לשפות, נוצרים מהר מאוד גם פערים בהישגים החינוכיים".

■ טל אוחנה , ראש מועצת ירוחם 

"להתמקד באיכות המשרות בדרום הארץ במקום בכמות"

"לא מעט משרדי ממשלה עוסקים בפיתוח הפריפריה, אך נדרשת התבוננות אחרת על ההזדמנויות והעוגנים הקיימים כאן, שמינופם יכול לייצר תעסוקה בשכר גבוה לאורך זמן. נתוני הלמ"ס מראים ש-44% מהעובדים הפוטנציאלים ביישוב שלי מרוויחים שכר מינימום או פחות ממנו. כך לא נראית צמיחה מכלילה.

האתגר של הנגב עבר בעשור האחרון מכמות המשרות הפנויות למידת איכותן. הממשלה הנכנסת צריכה לפתח סל כלים חדשני ומותאם אישית, לצד 'מסלול ירוק' שיעודד תעשיות טכנולוגיות וחברות שירותים גדולות לעלות לנגב. יש בישראל אלפי יזמים שישמחו לחבור למהלך ממשלתי כזה. עכשיו נותר רק לבנות את הגשר".

טל אוחנה/ צילום: טל שניידר


■ יוסי לובטון, מנכ"ל משרד הפרסום באומן־בר־ריבנאי

"לדאוג לאנשי הפריפריה שהולכים אחרי נתניהו באש ובמים"

"הבחירות האחרונות הוכיחו שוב ובצורה חד משמעית כי תושבי הפריפריה וחלק גדול מאזרחי ישראל שמעמדם הסוציו-אקונומי אינו גבוה תומכים בנתניהו תמיכה מוחלטת. הגיע הזמן שכמו שהיו אומרים אצלנו בשכונה 'ביבי תהיה בן אדם', שיזכור את האנשים האלה שהולכים אחריו באש ובמים. אלה האנשים שאין להם היכולת להגיע בשיחת טלפון אחת למנהל בית החולים כדי לסדר להוריהם או לילדיהם תור לבדיקה שתציל את חייהם, שאין להם יכולת לשכור לילדיהם שלושה מורים פרטיים שיאפשרו להם לצאת מוכנים לעולם העבודה המודרני. אלה האנשים שזקוקים יותר מכול לתחבורה ציבורית יעילה ומודרנית. כן, הם כנראה יצביעו לו גם בבחירות הבאות, אבל מגיע להם שראש הממשלה שהם כה אוהבים ומעריצים יפעל למענם כי מגיע להם ומגיע לכולנו שכך יהיה".

■ חיים ילין, לשעבר ראש המועצה האזורית אשכול

"להקים חצי מיליון יחידות דיור בפריפריה במימון ממשלתי"

"ממשלת ישראל חייבת לקבל שלוש החלטות בסיסיות אשר יפחיתו משמעותית את עלות המחייה. יש להעביר את מעונות היום לאחריות משרד החינוך ולהחיל עליהם את חוק חינוך חינם; יש להקים שוק סיטונאי אשר יוזיל את המזון והירקות הטריים לצרכן; ויש לצאת בתוכנית בנייה מסיבית של חצי מיליון יחידות דיור במימון ממשלתי בפריפריה, כך שמשפחות צעירות יוכלו לרכוש אותן. תפיסה זו מחייבת פיתוח מואץ של מוסדות חינוך, תרבות ומקומות עבודה בפריפריה, אשר יביאו את המשפחות הצעירות לנגב ולגליל".

■ אודי פרידן, מבעלי משרד הפרסום ראובני־פרידן

"לבנות תוכנית תיירות שאפתנית"

"בישראל יש שני פלאים: הראשון, יש לנו את ים המלח, המקום הנמוך ביותר בעולם; השני, הוא נראה כמו חצר אחורית של מוסך - מוזנח, לא אסתטי, לא מטופח. זה משליך על המדינה ועלינו. מדינה שלא מכבדת לא את אתריה ולא את אורחיה. על משרד התיירות לבנות תוכנית שאפתנית על מנת להפוך את עין גדי, מצדה, ים המלח והכנרת למקומות מטופחים להפליא".

■ טל שניידר, כתבת מדינית ופוליטית, "גלובס"

"להפסיק את ההסתה נגד החברה הערבית"

"שילוב ושיתוף החברה הערבית בכלכלה, במשפט, בתקשורת, באמנות, בתרבות, ברפואה ובמדע. מערכות הבחירות האחרונות הובילו לקרע מזיק ומסוכן, כאשר אחד מכל חמישה אזרחים מורחק ומתרחק מהאתוס הישראלי. על הממשלה לאשר תוכניות בניין ערים ביישובים ערביים, להציע אופציות מגורים, לקדם הקמת יישובים ערבים חדשים, לפתור את סוגיות יישוב הבדואים בנגב, להמשיך בהקמת תחנות משטרה בחברה הערבית ולהפסיק עם ההסתה".

■ רים ועימאד יונס, בעלים ומנכ"לים משותפים של חברת הטכנולוגיה הרפואית אלפא אומגה

"לחזור מיד לשולחן המו"מ עם הפלסטינים"

"למרות השגשוג הכלכלי, העם חי בחרדה קיומית מתמדת שבזכותה הימין שולט. הממשלה חייבת לחזור לשולחן המשא ומתן עם הפלסטינים מתוך רצון והבנה שחייבים לסיים את הכיבוש ולפתור את הסכסוך. אז ניתן יהיה לאחות את הקרע שנוצר בין אזרחי המדינה היהודים והערבים החקיקות ששוללות את הלגיטימיות של האזרחים הערבים ייראו פתאום מגוחכות, כי החרדה תיעלם. פתרון הסכסוך יפנה זמן ותקציבים לתהליכי שילוב כלכלי שיסגרו פערים בין כלל שכבות האוכלוסיה, ולאימוץ מדיניות של חינוך רב-תרבותי וטכנולוגי".

דב מורן, מנהל שותף בגרוב וונצ'רס

"לצאת למסע של שלום"

"ראש הממשלה צריך לצאת למסע של שלום עם שכנינו, מאיראן, דרך מדינות ערב האחרות ועד מנהיגי הרשות הפלשתינאית והחמאס. יש לנו הרבה מה לתת להם. יש להם גם מה לתת לנו".

■ משה גאון, יועץ אסטרטגי

"לתת הטבות למעסיקי אנשים עם מוגבלות"

"הממשלה צריכה להראות דוגמא ולחייב, עם גזרים ולא במקלות, את החברות במשק לעשייה חברתית ולשילוב חברתי של אנשים עם מוגבלויות".

משה גאון / צלם: איל יצהר

עוד כתבות

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

"נעביר את ההתייקרויות ללקוחות": בדיפלומט מזהירים מאפשרות של העלאות מחירים

יבואנית המזון והטואלטיקה פרסמה את תוצאותיה לשנת 2023 ולרבעון האחרון והציגה צמיחה בהיקפי הפעילות בישראל וכן בפעילותה העולמית ● למרות זאת - החברה הזהירה, שוב, מפני אפשרות להעלאת מחירים בהמשך השנה

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

פתאל מציגה: מעבר לרווח ותגמול של 10 מיליון שקל לבעל השליטה

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

עדי, עפרה ועירית שטראוס / צילום: אוסף פרטי

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה, עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות שטראוס ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו השלושה 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבית משפט השלום צו חיפוש במשרד של שני עו"ד ● השניים טענו שהמסמכים נתפסו על ידי צו של בית משפט השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את הערעור שלהם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה מעורבת בתל אביב; חברה לישראל קופצת ב-3%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 נסחר סביב רמות הבסיס ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"