מניית צ'ק פוינט צנחה בתגובה לדוחות: "מספר אינדיקטורים גורמים לחששות המשקיעים"

בקרדיט סוויס מתייחסים לרבעון הראשון של צ'ק פוינט כאל אכזבה: שיעור הרווח התפעולי ירד מתחת ל-50% לראשונה זה למעלה מעשור, והדינמיקה בשוק תחרותית מאוד

מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שויד / צלם: תמר מצפי
מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שויד / צלם: תמר מצפי

לאחר שמניית צ'ק פוינט  עלתה ב-26% מתחילת השנה הנוכחית והגיעה בשבוע שעבר לשיא של כל הזמנים - מעל 131 דולר, הובילו דוחות הרבעון הראשון שפרסמה החברה ביום חמישי לנפילה של 7.4% במניה, למחיר של כ-120 דולר, המשקף לצ'ק פוינט שווי של 18.7 מיליארד דולר.

צ'ק פוינט, המספקת פתרונות לאבטחת סייבר, דיווחה על הכנסות של 472 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של 4.3% ביחס לרבעון המקביל ומעט מעל תחזיות האנליסטים; הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) ירד ב-3.9% לכ-180 מיליון דולר והרווח הנקי Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, ירד ב-2.1% ל-205 מיליון דולר, אם כי הרווח למניה עקף בסנט אחד את תחזיות האנליסטים - 1.32 דולר.

צ'ק פוינט הותירה ללא שינוי את התחזית שלה לשנת 2019, להכנסות של 1.94-2.04 מיליארד דולר ולרווח נקי Non-GAAP של 5.85-6.25 דולר למניה. התחזית לרבעון השני הייתה דומה בסך הכול לתחזיות האנליסטים, אם כי אמצע טווח התחזית לרווח למניה היה נמוך ב-2 סנטים מתחזיות השוק.

"האצה בצמיחה  - כשיהיה שיפור בארה"ב"

בשיחת הוועידה שערכה הנהלת החברה לאחר הדוחות נשאל המייסד והמנכ"ל, גיל שויד, האם צ'ק פוינט מצליחה להגדיל נתחי שוק על חשבון המתחרים, וענה כי "תלוי איך מסתכלים. אני חושב ששיעורי הצמיחה שלנו צריכים להיות גבוהים יותר, ולכך אנחנו מכוונים". שויד הוסיף כי פלטפורמת האבטחה אינפיניטי תופסת נתחים חדשים, ומספר הלקוחות החדשים אמנם עדיין קטן אך צומח היטב.

"בעוד שההנהלה מייחסת את התוצאות במידה מסוימת לעונתיות ברבעון הראשון, יש מספר אינדיקטורים שגורמים לחששות המשקיעים", כתב בתגובה לדוחות האנליסט בראד זלניק מקרדיט סוויס. לדבריו מדובר בהכנסות ממוצרים שהסתכמו ברבעון בכ-113 מיליון דולר בעוד שהצפי היה לכ-114 מיליון דולר, כלומר ירידה של 4.5% ביחס לרבעון המקביל לעומת ירידה מתונה יותר ברבעון קודם. אינדיקטורים נוספים שהוא מציין הם: ירידה של 1.8% בהכנסות ממנויים למרות תרומת הרכישה של Dome9; ירידה בשיעור הצמיחה של הגבייה, וגידול במספר הימים לגבייה (DSO).

בקרדיט סוויס מתייחסים לרבעון הראשון של צ'ק פוינט כאל אכזבה, ומציינים ששיעור הרווח התפעולי (Non-GAAP) ירד מתחת ל-50% לראשונה אחרי למעלה מעשור. האנליסט מסביר את הירידה בהשקעות בשיווק ומכירה, בעיקר הרחבת מצבת כוח האדם וכנסים גלובליים. "ההנהלה משקיעה כדי להשיג יותר, ומצפה שייקח זמן ליהנות מהפירות המלאים", כותב זלניק. "האופטימיות של ההנהלה נובעת מאינדיקטורים כגון צירוף לקוחות חדשים, הקבלה של פלטפורמת אינפיניטי בשוק, הצמיחה בענן והשיפור באירופה. ההאצה בצמיחה צפויה כשיהיה שיפור גם בארה"ב".

להערכתו, הדינמיקה בשוק היא תחרותית מאוד (המתחרות פאלו אלטו ופורטינט מועדפות לדבריו בהקשר זה), ובסופו של דבר תוביל ללחצים מבניים בכל הקטגוריה של Firewall. המלצתו על מניית צ'ק פוינט נותרת ללא שינוי, "נייטרלי" במחיר יעד של 110 דולר, שנמוך ב-8.3% מהמחיר הנוכחי.