למרות האזהרות: כ-40 אלף יצאו לנפוש בסיני בפסח

מדובר בעלייה של 20% לעומת פסח בשנה שעברה • אזהרת המסע של המטה ללוחמה בטרור לנוסעים למצרים מוגדרת כ"איום קונקרטי בסיסי", כלומר לא מדובר בדרגת האזהרה הגבוהה ביותר

סיני / צילום: shutterstock
סיני / צילום: shutterstock

למרות אזהרת המסע של המטה לביטחון לאומי - גל היוצאים לסיני רק גדל: לפי נתוני רשות שדות התעופה, בפסח השנה צפויים לעבור במעבר הגבול בגין בטאבה יותר מ-85 אלף איש בתנועת הלוך ושוב - כלומר לפחות 40 אלף שיצאו לנפוש בסיני. המספר הזה משקף עלייה של 20% לעומת פסח בשנה שעברה, שבו תנועת הנוסעים במעבר הגבול היבשתי למצרים עמדה על 68,400.

מתחילת השנה עברו במעבר הגבול בגין 656,252 אלף מבקרים (תנועת הלוך ושוב) - מספר המשקף עלייה של 30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אמנם מרבית העוברים את הגבול הם ישראלים שיוצאים לסיני, אלא שחל גידול גם בקבוצות תיירים העוברות לישראל וקבוצות המגיעות במסגרת סיורי תיירות אזורית לישראל.

שנת 2018 הסתכמה בתנועה של כ-1.1 מיליון עוברים במעבר הגבול טאבה (540 אלף יוצאים ו-555 אלף נכנסים). מדובר בגידול של 50% ביחס למספר העוברים במעבר הגבול בשנת 2017 - מספר שהסתכם ב-717 אלף. ב-2016 חלפו במעבר הגבול הזה כ-568 אלף עוברים. שנת 2019 לפי הקצב עד כה תסתכם בגידול אל מול כלל הפעילות של שנת 2018.

מעבר הגבול בטאבה, המשרת את התיירות העוברת בשער היבשתי למצרים הוקם בשנת 1982, הוא מסוף הגבול היבשתי שממוקם בנקודה הדרומית ביותר של ישראל על כביש 90, כ-10 קילומטרים דרומית לאילת. מהמעבר קיימת תצפית על שלוש המדינות הגובלות בישראל, מצרים, ירדן וערב הסעודית.

יצוין כי אזהרת המסע של המטה ללוחמה בטרור לנוסעים למצרים מוגדרת כ"איום קונקרטי בסיסי", כלומר לא מדובר בדרגת האזהרה הגבוהה ביותר. לפי דרגה זו, "אזהרת המסע היא המלצה בלבד, ואילו ההחלטה על ביקור/שהייה במקום כלשהו בחו"ל נתונה לשיקול-דעתו של כל אדם ועל אחריותו הבלעדית, תוך שהוא שוקל את משמעויות אזהרת המסע".