מייסד יצרנית האנטי-וירוס McAfee: אחשוף את זהות יוצר הביטקוין האנונימי

ג'ון מקאפי, מייסד חברת התוכנה ויצרנית האנטי-וירוס McAfee, טוען כי דיבר עם היוצר האנונימי של ביטקוין, וכי הוא מתכנן לחשוף את זהותו

אילוסטרציה: shutterstock
אילוסטרציה: shutterstock

ג'ון מקאפי, מייסד חברת התוכנה ויצרנית האנטי-וירוס McAfee, טוען כי דיבר עם היוצר האנונימי של ביטקוין, וכי הוא מתכנן לחשוף את זהותו. מייסד ביטקוין ידוע בשם העט סאטושי נאקאמוטו, ורבים סוברים שהאדם או קבוצת האנשים שמאחורי השם מתו, מכיוון שבמשך עשר שנים לא נעשה שימוש במיליון מטבעות הביטקוין שנאקאמוטו מחזיק ככל הנראה, ששווים במחירים הנוכחיים הוא 5.6 מיליארד דולר.

אך מקאפי טוען שיוצר הביטקוין עדיין חי, ושנאקאמוטו הוא גבר שחי בארה"ב. "דיברתי איתו, והוא לא מרוצה מכך שאני מנסה לחשוף אותו", אמר מקאפי בריאיון טלפוני לבלומברג מאיי בהאמה. עוד אמר מקאפי כי נסיונו הרב באיתור האקרים הפך אותו למתאים למשימה לאתר את נאקאמוטו. "כל חיי איתרתי אנשים שהם הטובים ביותר בתחומם ומסתירים את הזהות שלהם. למצוא את סטושי היה משחק ילדים עבורי", אמר.

אלא שלאחר מכן מקאפי חזר בו וכתב בטוויטר שפרסום זהותו של נאקאמוטו עלולה לגרור תביעות נגדו שתוביל להסגרתו לארה"ב - מקאפי מבוקש בעקבות חשד למעורבותו ברצח שהתרחש לפני מספר שנים בבליז, מדינה במרכז אמריקה בה התגורר.

מקאפי צייץ בטוויטר מכתב ממריו גריי, עורך הדין שמטפל במאבקו בהסגרה, וכתב כי "חשיפת זהותו של סאטושי כרגע עשויה להשפיע על המשפט שלי ולסכן אותי בהסגרה, ואני לא יכול להסתכן בכך. אז אחכה".

בשנים האחרונות מקאפי משקיע במטבעות דיגיטליים ומקדם אותם תמורת תשלום בחשבון הטוויטר שלו. הוא אף הודיע כי הוא מתמודד לנשיאות ארה"ב בבחירות 2020.