רשות התחרות אישרה לג'ורג' חורש לרכוש כשליש ממניות סופר-פארם

ג'ורג' חורש, מעשירי ישראל, ירכוש 35% ממניות סופר-פארם בתמורה ל-585 מיליון שקל • חורש רוכש באמצעות קבוצת יוניון את מניות הבנקים לאומי ודיסקונט (25%) וכן 10% מהמניות מידי בעל השליטה ליאון קופלר

ג'ורג' חורש / צילום: תמר מצפי
ג'ורג' חורש / צילום: תמר מצפי

סופית מחוץ לבורסה: רשות התחרות אישרה לג'ורג' חורש לרכוש שליש ממניות סופר-פארם בעסקת ענק. חורש, מעשירי ישראל, ירכוש 35% ממניות סופר-פארם בתמורה ל-585 מיליון שקל. חורש רוכש באמצעות קבוצת יוניון את מניות הבנקים לאומי ודיסקונט (25%) וכן 10% מהמניות מידי בעל השליטה ליאון קופלר. כך, לאחר השלמת העסקה תחזיק קבוצת יוניון שבבעלות חורש כשליש מהרשת.

מדובר בעסקת ענק במונחי שוק הקמעונאות המקומי, שמעניקה לרשת שווי של 1.7 מיליארד שקל, שמצמיד לרשת הפארם הראשונה והגדולה במשק שווי שגבוה בהרבה מזה של רשתות שיווק אחרות עם הרבה יותר סניפים וגם יותר הכנסות, ושהיה מכניס אותה היישר ל-75 החברות הגדולות בבורסה המקומית, לו הייתה מונפקת.

קופלר, המשמש גם כיו"ר החברה, יישאר בעל השליטה בסופר-פארם, אותה הקים בישראל לפני 40 שנה, כשבשלב הראשון שני חברי דירקטוריון מטעם יוניון ימלאו את מקומם של נציגי הבנקים.

חורש מחזיק באמצעות קבוצת יוניון בחברת יוניון מוטורס, היבואנית של טויטה ולקסוס בישראל, כמו גם בזרוע להשקעות בטכנולוגיה, בדגש על רכב, תחבורה חכמה ועוד. חורש הוא גם בעל השליטה (77%) בחברת מקסימה הציבורית שפועלת בתחום הגזים התעשייתיים, אך הוא מכיר היטב את עולם הריטייל, ותחת חברת מאץ' ריטייל הוא בעל הזיכיון ליבוא של מותגים מובילים מחו"ל כמו H&M ,COS ודייסו יפן. כמו כן, הוא שותף במספר קניונים כמו הסי מול באשדוד ורננים ברעננה, ובנוסף יש לו פעילות ענפה בחו"ל.