בליכוד רוצים לקצץ את התקציב של תאגיד השידור "כאן"

יריב לוין, שמייצג את הליכוד במגעים להקמת הקואליציה, לא נקב בשלב זה בהיקף הקיצוץ, אך הבהיר כי הכוונה היא לבטל את סעיף השריון בחוק • המשמעות היא שפוליטיקאים יהיו אלה שיקבעו את הסכום שיוקצה לתאגיד מדי שנה

יריב לוין / צילום: איל יצהר
יריב לוין / צילום: איל יצהר

תקציב תאגיד השידור הציבורי "כאן" מככב במשא-ומתן הקואליציוני: יריב לוין, המייצג את הליכוד במגעים להקמת הקואליציה, מבקש לקצץ בתקציב התאגיד, העומד כיום על כ-750 מיליון שקל. לוין לא נקב בשלב זה בהיקף הקיצוץ שהוא מבקש לערוך, אך הבהיר כי הכוונה היא לבטל את סעיף השריון בחוק ולערוך את הקיצוץ מתוך התקציב עצמו.

אם מהלך כזה יצא לפועל, משמעותו היא פגיעה בחוסנו של התאגיד, שכן הוא יהפוך להיות תלוי לחלוטין בפוליטיקאים, שיהיו אלה שיקבעו את הסכום שיוקצה לו בכל שנה.

בשעות האחרונות מופרחים סכומים שונים המהווים לכאורה את היקף הקיצוץ שהממשלה מעוניינת לבצע. בתעשייה מעריכים כי כרגע מדובר בבלוני ניסוי או בסוג של משא-ומתן ראשוני שמתנהל בין היתר באמצעות התקשורת.

מאבקי הכוחות בין ראשי תאגיד "כאן" לבין חלק מהפוליטיקאים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אינם חדשים. עוד בטרם עלייתו של התאגיד לאוויר עשה נתניהו מאמצים למנוע את המהלך. למעשה, התאגיד ניצל רק בגלל התמיכה של שר האוצר משה כחלון, שסירב לתת יד למהלך.

במאי 2017 אישרה הכנסת חוק המפצל את תאגיד השידור, אך הוא ניצל בזכות האירוויזיון, זאת לאחר שאיגוד השידור האירופי הבהיר כי אם התאגיד יפוצל, ישראל תצטרך לבקש אישור מחודש לשדר את האירוויזיון בישראל - דבר שעלול היה לייצר מצב שכסף שכבר הושקע בהפקת האירוויזיון ירד לטמיון.