מהכנסת להתאחדות בוני הארץ: ח"כ איל בן ראובן יכהן כיו"ר מטה הבטיחות בארגון

ח"כ איל בן ראובן שמסיים את תפקידו כחבר כנסת, אמר היום ל"גלובס" כי "הובלתי את הנושא הזה בכנסת ואני הולך להוביל את זה עכשיו בביצוע בשטח"

ח"כ איל בן ראובן / צילום: דוברות הכנסת
ח"כ איל בן ראובן / צילום: דוברות הכנסת

לא מבזבז זמן: ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני), המסיים היום את תפקידו כחבר כנסת עם השבעת הכנסת החדשה, כבר מצא לעצמו עיסוק חדש: הוא יכהן כיו"ר מטה הבטיחות שיוקם בהתאחדות הקבלנים. "אני הובלתי את הנושא הזה בכנסת ואני הולך להוביל את זה עכשיו בביצוע בשטח", אמר היום בן ראובן ל"גלובס", והסביר כי, "אני הולך להקים מטה בטיחות בהתאחדות בוני הארץ, דבר שעוד לא היה.

"אנחנו ממשיכים לראות נפגעים בתאונות למרות כל המאמץ, אז התוצאות לא מצביעות על הצלחה, וצריך לעשות יותר. אני בא מהצד השני". יצוין כי בניגוד לעובדי מדינה, המחויבים בתקופת צינון, חברי כנסת יכולים לעבור לעבוד במגזר הפרטי מיד עם תום כהונתם, גם אם מדובר בארגון שקשור לפעילות של אותו ח"כ בכנסת.

בהתאחדות בוני הארץ אישרו כי הם מקימים מטה שירכז את הפעילות למניעת תאונות העבודה בענף הבנייה והתשתיות, שבראשו יעמוד אלוף במיל' וחבר הכנסת לשעבר איל בן ראובן. לדבריהם המטה יגבש בתקופה הקרובה את תוכנית העבודה שלו ויציג אותה לכל הגורמים הרלוונטיים ולציבור.

נשיא התאחדות בוני הארץ, ראול סרוגו, מסר בנוסף כי, "עם כניסתי לתפקיד, אחת ההחלטות הראשונות שקיבלתי הייתה להרחיב ולהעמיק את הטיפול בנושא בטיחות בעבודה בענף הבנייה והתשתיות. ההחלטה על המינוי של אלוף (מיל.) איל בן ראובן שהוביל את הנושא בכנסת הקודמת היא החלטה חשובה. יחד אנו מתכוונים להביא לשינוי הכללים וליצירת תרבות ארגונית חדשה בענף הבנייה והתשתיות שיביאו לשיפור ממשי בתחום הבטיחות בעבודה".

ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, מסר "על הקבלנים לקחת אחריות על תחום הבטיחות ולפעול לקיום דרישות החוק כלשונן. הם האחראים הבלעדיים על ההפקרות בתוך אתרי הבנייה ועליהם להבטיח את שלומם של הפועלים והעובדים בשטחם"

בן שמעון הוסיף "ח"כ אייל בן ראובן פעל בכנסת לאורך השנים תוך מסירות ואכפתיות להבטיח את שלומם של הפועלים ולקדם חקיקה מתאימה. יחד עם זאת אנו בפורום למניעת תאונות עבודה מצפים שלא ישמש כעלה תאנה של הקבלנים ויציב להם מראה כי הם טרם הפנימו את אחריותם השילוחית והניהולית".

מתחילת השנה נהרגו 14 פועלים בתאונות באתרי בנייה, ובשנה שעברה נהרגו 41 בני אדם.