נתניהו: ייתכן ונצטרך הארכה להרכבת הממשלה לאור האתגרים הרבים במהלך הניסיונות להקמת הקואליציה

ראש הממשלה אמר את הדברים בישיבת סיעת הליכוד • מועמדותו של יולי אדלשטיין לקדנציה נוספת בתפקיד יו"ר הכנסת אושרה פה אחד, ואחר הצהריים תצביע בעניין המליאה

סיעת הליכוד מצביעה על מועמדותו של יולי אדלשטיין ליו"ר הכנסת / צילום: דני זקן
סיעת הליכוד מצביעה על מועמדותו של יולי אדלשטיין ליו"ר הכנסת / צילום: דני זקן

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו אומר כי יתכן ויצטרך לקבל הארכה מהנשיא להרכבת הממשלה לאור האתגרים הרבים במהלך הניסיונות להקמת הקואליציה. בדברו בפני חברי סיעת הליכוד בכנסת אמר נתניהו כי מלאכת הרכבת הממשלה שהוא כעת בעיצומה, אינה פשוטה, הן בחלוקת תפקידים וגם בשליטה על תקציב המדינה ובאתגרים רבים אחרים.

"אני מקווה שהעבודה הזאת תסתיים לפני התאריך הסופי אבל אני בכלל לא בטוח בזה, כי בדרך כלל מתכנסים סביב הדד-ליין ולכן ייתכן שנגיע לתאריך השני. במקביל אנחנו מתחילים את הפעולות הנדרשות בכנסת. אני מתכוון לשוחח באופן אישי עם כל השרים והח"כים ואשתדל לעשות זאת בימים הקרובים. אנחנו עמלים קשה על חוק הגיוס אבל יהיו גם הרבה חקיקות והרבה עבודה בכנסת."

קודם לכן, בקטע הפתוח לתקשורת, הביא נתניהו לאישור הסיעה את מועמדותו של יולי אדלשטיין לקדנציה נוספת בתפקיד יו"ר הכנסת. ההצעה אושרה פה אחד, ומועמדות אדלשטיין תובא לאישור המליאה אחר הצהריים. אדלשטיין הודה לנתניהו ואמר כי במושב הנכנס יש עבודה רבה לשמור על כבוד הכנסת ועצמאותה.

נתניהו הגיע לישיבת הסיעה באיחור של חצי שעה והסביר כי ישב עם אשתו שרה לשמוע את סיפורי מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות. לדבריו, הסיפורים הללו מדגישים את חשיבות הכנסת ועצמאות ישראל. הוא לא ענה לשאלות העיתונאים על הרכבת הממשלה והקואליציה.

בקרבת נתניהו ישבו חברי הכנסת אמסלם, יו"ר הסיעה היוצא, יולי אדלשטיין והשרה גילה גמליאל, ומולו במקום הרחוק ביותר חבר הכנסת החדש ישן גדעון סער.