הליך האכיפה בטלדור נסגר בהסדר: הודתה חלקית בעובדות ותשלם עיצום כספי של 1.15 מיליון שקל

בהליך האכיפה המנהלי שפתחה רשות ני"ע נגד חברת שירותי ה-IT בשנה שעברה, טלדור הסכימה להודות בחלק מהעובדות, אך לא בכך שאלו מגבשות הפרות ברשלנות של הוראות החוק או התקנות

נתי אברהמי - מנכ"ל חברת שירותי התוכנה טלדור / תמר מצפי
נתי אברהמי - מנכ"ל חברת שירותי התוכנה טלדור / תמר מצפי

הליך אכיפה מנהלי שנפתח נגד חברת שירותי ה-IT טלדור  בשנה שעברה, נסגר היום בהסדר עם רשות ניירות ערך. טלדור הסכימה להודות בחלק מהעובדות אך לא הודתה בכך שהעובדות הללו מגבשות הפרות ברשלנות של הוראות החוק או של התקנות.

החברה תשלם עיצום כספי בסכום של 1.15 מיליון שקל, שישולם ב-40 תשלומים חודשיים, ובכך תשים מאחוריה את הפרשה שהחלה עוד בשנת 2014. בתחילת אותה שנה גילתה טלדור אי התאמות בהיקף של 49 מיליון שקל בדוחותיה, אשר נוצרו בשנים 2007-2013. הגילוי גרם למחיקה של כ-30% מההון העצמי של טלדור והפיל את מנייתה. בעקבות הגילוי, רשות ניירות ערך פתחה בחקירה ושני בכירים בחברה פוטרו לאחר שנחקרו.

ביוני 2018 הודיעה רשות ניירות ערך לטלדור על החלטת יו"ר הרשות לפתוח בהליך אכיפה מנהלי נגד החברה ואחרים, לרבות נושאי משרה שכבר אינם מועסקים בה. ביחס לחברה, דובר על 12 הפרות של סעיפים בחוק ניירות ערך. בנובמבר האחרון אישר דירקטוריון טלדור את ההסדר שהוצע לסיום התהליך, עליו הוסכם עם רשות ניירות ערך, ושיישומו הותנה באישור ועדת האכיפה המנהלת ברשות. בהתאם לכך, החברה כבר הכירה בהפרשה של 1.15 מיליון שקל בדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2018, ש"תרמה" למעבר להפסד באותו רבעון.

רשות ניירות ערך מסרה היום כי "בשנים 2010-2013 הוכללו על ידי מנהלת בדרג ביניים בחברה, רו"ח מרב גת, מנהלת הכספים בחטיבת שירותים מנוהלים, פרטים מטעים בדוחות הכספיים. התיק נחקר כתיק פלילי. ממצאי החקירה הפלילית הראו כי הפרטים המטעים בדוחות הכספיים של טלדור נגרמו על ידי שינויים שערכה גת בפרטי המלאי וסעיפי ההון החוזר בנתונים הכספיים של חטיבת שירותים מנוהלים. גת, שפעלה ללא שותפים למעשיה, הורשעה בדין פלילי בשש עבירות דווח ונגזרו עליה בשל נסיבות אישיות וחלוף זמן, שישה חודשי מאסר בעבודות שירות וקנס בסך 250 אלף שקל. התיק הפלילי כנגד החברה, הדרגים הניהוליים בה ורואה החשבון המבקר, נסגר, ועניינם הועבר לטיפול במישור המנהלי. בחינת התיק במישור המנהלי, העלתה לדעת הרשות, כי החברה וגורמים נוספים פעלו ברשלנות, לא פיקחו על מעשי מרב גת, לא קבעו נהלים מספקים ולא בחנו יישום הנהלים הקיימים ואף התעלמו מנורות אזהרה. כתוצאה ממעשיהם הוכללו פרטים מטעים בדוחות הכספיים של החברה. החברה בחרה שלא לנהל ההליך המנהלי וכרתה בתחילתו הסדר אכיפה שבו הודתה במרבית העובדות, ללא הודאה כי הן מהוות הפרה והסכימה לתשלום עיצום כספי בפועל. הגורמים הנוספים עדיין מנהלים התיק המנהלי בפני וועדת האכיפה".

טלדור מנוהלת על-ידי נתי אברהמי, שנכנס לתפקידו לאחר גילוי השערורייה החשבונאית. החברה פועלת בשני מגזרים: מגזר התשתיות ומגזר המערכות. בניגוד לחברות המחשוב האחרות בבורסה המקומית, טלדור סיכמה את שנת 2018 עם ירידה של 5% בהכנסות ל-739 מיליון שקל ומעבר להפסד נקי של 7.6 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 21.4 מיליון שקל ב-2017. החברה, שבשליטת חברת ההשקעות DBSI של יוסי בן-שלום וברק דותן, נסחרת בבורסה בשווי 149 מיליון שקל.

מטלדור נמסר: "מדובר על השאריות האחרונות של אירוע המלאי מתחילת העשור. לקנס לא תהיה השלכה על תוצאות השנה, ואין ולא יהיו השלכות כלשהם באשר לממלאי התפקידים הנוכחים בחברה".