לקראת האירוויזיון: גם מובייק מתגברת את צי האופניים שלה

כיום פזורים בת"א 4,000 זוגות אופניים של מובייק, והתוספת עומדת על עוד 2,300 זוגות אופניים

נמשכות ההכנות לקראת האירוויזיון: CAR2GO תתגבר את צי האופניים השיתופים "מובייק" בתל-אביב באלפי זוגות חדשים. כיום פזורים בתל-אביב 4,000 זוגות אופניים של מובייק, והתוספת עומדת על עוד 2,300 זוגות אופניים.

מובייק תקים, בשיתוף עיריית תל-אביב ואחוזת החוף, אזור ייעודי לאופניים בסמוך לגני התערוכה (ליד מרכז הירידים אקספו, שם יתקיימו המופעים של חצאי הגמר והגמר) עם צי גדול ונציגי שירות שיסייעו בהליך ההרשמה.

עלות השימוש במובייק הוא 3.90 שקלים לחצי שעה של רכיבה, וההפעלה מתבצעת דרך אפליקציה ייעודית (בשבוע האירוויזיון יוענקו שתי נסיעות חינם למי שיבצע 10 נסיעות).

לפי גיל לייזר, מנכ"ל CAR2GO, המפעילה של מובייק בישראל, יותר מ-110 אלף לקוחות רשומים לשירות. מובייק פועלת גם ברמת-גן, בגבעתיים ובהרצליה פיתוח, כשעד כה היא רשמה חצי מיליון רכיבות.

תל-אביב מוצפת בכלי תחבורה שיתופיים - לצד אופני מובייק שנכנסו לפעילות לפני כשנה, פועלים בתל-אביב עוד מותגי אופניים (תל-אופן של עיריית תל-אביב וישרא-בייק) וגם ארבעה מותגי קורקינטים חשמליים: המותגים האמריקאים בירד ו-ליים, המותג הגרמני ווינד והמותג הישראלי ליאו - כל אחד מהמותגים הוסיף מאות כלים בתל-אביב שמונה כבר אלפי קורקינטים, שהפכו, לטוב ולרע, לחלק מהנוף העירוני. מחיר הנסיעה בקורקינט חשמלי בקרב כל החברות הוא 5 שקלים לכל רכיבה ועוד 0.5 שקל לדקה.

הצורך בפתרונות של תחבורה אלטרנטיבית הוא חיוני בימי האירוויזיון אבל לא רק - אלפי תיירים פוקדים את תל-אביב מדי חודש גם בלי קשר לתחרות, וכל היערכות עבורם היא מבורכת.

במסגרת הניסיון להתגבר על התחבורה הציבורית שאינה נגישה ואינה פשוטה לשימוש על-ידי תיירים (החל ברפורמת הרב-קו שמחייבת הצטיידות בכרטיס טעון מראש, ועד היעדר שילוט באנגלית בתוך האוטובוסים), נעשו שני מהלכים לקראת האירוויזיון: ראשית, רב-קו אונליין תחלק אלפי כרטיסים טעונים לנסיעה למשלחות ולתיירים, בחסות שנאמדת במאות אלפי שקלים; ושנית, עיריית תל-אביב תפעיל שאטלים חינמיים ביום שבת מכמה מוקדים בעיר, במטרה לתת מענה לכך שאין תחבורה ציבורית בשבת, היום שבו נערך הגמר של האירוויזיון.

אל האוטובוסים מצטרפים כאמור פתרונות התחבורה השיתופית שהתבקשו לתגבר את הציים שלהם. תל-אביב עברה מהפכה בשנה האחרונה עם כניסה מסיבית של השחקנים השונים לזירת האופניים והקורקינטים השיתופיים שצברו תאוצה בקצב מסחרר. רחובות העיר, מסלולי האופניים, המדרכות, הטיילת והפארקים מוצפים באלפי זוגות אופניים וקורקינטים שמספרם תפח משמעותית בתקופה האחרונה, ולכן מבחינת רבים מהתושבים הם הפכו למטרד של ממש ולמחסומים לתנועת הולכי הרגל.

יתרה מכך, נזכיר כי הרכיבה בקורקינט חשמלי מחייבת חבישת קסדה לפי החוק, והיא מותרת מגיל 16 (ולהשכרה לפי מדיניות כל החברות היא מותרת מגיל 18) - ולמרות זאת רוב-רובם של הרוכבים שנעזרים בתחבורה השיתופית כפתרון להתנייד באופן ספונטני לא חובשים קסדה. ניכר כי האכיפה בשלב זה לא מרתיעה. לצד ההיערכות וההכנות לאירוויזיון, מה שבטוח הוא שיידרש גם סדר בהצבת הכלים ברחבי העיר - גם לפני וגם אחרי אירועי התחרות.