עובדי חרסה מבקשים למנות לחברה מפרק: "יצרה מצג-שווא והבריחה נכסים"

לפי הבקשה, לפני פסח עובדי חרסה נעתרו לבקשת ההנהלה לצאת לחופשה מרוכזת, כשברקע התקיים בין הצדדים שיח על הצורך לבצע התייעלות בחברה, בהיותה גירעונית מזה כשנתיים • עוד נכתב כי הסיכום שקדם לכך בין ההנהלה לבין העובדים היה כי עם שובם מהחופשה המרוכזת פרטי ההתייעלות יסוכמו, והמפעל ימשיך לפעול

עובדי חרסה מפגינים נגד סגירת המפעל בבאר-שבע - היום השלישי / צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות
עובדי חרסה מפגינים נגד סגירת המפעל בבאר-שבע - היום השלישי / צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות

עובדי חרסה הגישו היום (ד') לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע בקשה דחופה למינוי מפרק זמני למפעל, וזאת על רקע החלטת הבעלים, יו"ר קבוצת חמת יואב גולן, לסגור אותו, להעביר את הייצור לטורקיה ולפטר את 115 עובדיו.

בבקשה, שהוגשה בידי עו"ד גלילה ואלון אורנשטיין, התבקש בית המשפט למנות את רואי החשבון חן ברדיצ'ב ואוהד גינדס למפרקים זמניים של החברה, שיתפסו את רכושה ואת נכסיה.

עורכי הדין ביקשו עוד להורות לחרסה או לחברת-האם שלה, קבוצת חמת, להחזיר מלאים וציוד שהוצאו מתחומי המפעל, לרבות תבניות המשמשות לתהליכי הייצור, שהועברו לטורקיה.

לפי הבקשה, לפני חג פסח האחרון עובדי חרסה נעתרו לבקשת ההנהלה לצאת לחופשה מרוכזת - וזאת כשברקע התקיים בינן לבין ההנהלה שיח על הצורך לבצע התייעלות בחברה, בהיותה גירעונית מזה כשנתיים. בבקשה שהוגשה לבית המשפט נכתב כי הסיכום שקדם לכך בין ההנהלה לבין העובדים היה כי עם שובם מהחופשה המרוכזת פרטי תוכנית ההתייעלות יסוכמו, והמפעל ימשיך לפעול.

"להפתעתם הרבה של העובדים, עם סיום חופשת פסח ובעודם יושבים בבתיהם, הנהלת החברה דאגה לבצע 'מבצע-בזק' ולמסור לעובדים מכתבי זימון לשימוע לקראת הפסקת עבודה. חלק מהמכתבים נמסרו על-ידי שליחים, וחלק מהעובדים נחשפו לכך באמצעות מסרונים. לעובדים נודע כי במהלך חופשת הפסח החברה הוציאה תוצרת מהמפעל, עובדה שמעלה חשש כבד כי הוצג לעובדים מצג-שווא, וכי הזמן נוצל להברחת נכסים".

בבקשה למינוי מפרק לחרסה נכתב עוד כי החברה חייבת לעובדיה מעל 3.5 מיליון שקל על דמי הבראה, פדיון ימי חופשה, פיצויי פיטורים, פדיון הודעה מוקדמת ועוד. כך, היא חייבת לספקים בין 2 ל 4 מיליון שקל. בנוסף, בבקשה מוזכר החוב של חרסה למדינה, שהיקפו כ-7.2 מיליון שקל, בגין מענק שהחברה קיבלה ממרכז ההשקעות בסוף שנות ה-90 אך לא עמדה בהתחייבויותיה מול המדינה, וכעת היא נדרשת להחזירו בתוספת ריבית והצמדה.

השופט יעקב פרסקי דחה את הבקשה להוציא צו זמני במעמד צד אחד, וקבע דיון שייערך בתחילת השבוע הבא, במעמד שני הצדדים.

מקבוצת חמת נמסר בתגובה: "חשוב לחדד כי כבר בדיווח הראשוני לבורסה עדכנו כי בקופות הפיצויים של העובדים יש את כל מה שמגיע להם. כמו כן, עדכנו גם את העובדים שהם יקבלו את כל המגיע להם על-פי החוק וההסכמים הקיבוציים. קבוצת חמת היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל-אביב בשקיפות מלאה ובהתאם לחוקים ותקנות. אנו דואגים לעובדים וכואבים את כאבם, אף נעזור להם במציאת מקומות עבודה, וכן ישנם עובדים שקיבלו כבר הצעות עבודה חלופיות בקבוצה ומפחדים לבוא עקב איומי ההסתדרות עליהם".