צמיחה בהכנסות פנאקסיה בדו"חות 2018; הרפורמה צפויה להוביל לצמיחה נוספת

חברת פנאקסיה ישראל, המועמדת להתמזג בקרוב עם השלד הרודיום, רושמת צמיחה רציפה במשך חמישה רבעונים • היום דיווחה החברה על שתי עסקאות שחתמה עם חקלאית הקנאביס קנביט

חברת פנאקסיה ישראל, המועמדת להתמזג בקרוב עם השלד הרודיום, פרסמה היום לקראת המיזוג את הדו"חות שלה לשנת 2018. מן הדו"חות עולה כי ההכנסות לרבעון הרביעי עמדו על כ-2 מיליון שקל, יותר מכפול מן הרבעון המקביל (960 אלף שקל).

מדובר בצמיחה רציפה במשך חמישה רבעונים, בעיקר משום שרפורמת הקנאביס החדשה, שנכנסת לתוקף בהדרגה מאז אפריל 2018 ותחייב החל מהשבוע את כל החולים שמחדשים כעת את רשיונם, מטילה על המגדלים חובה להעביר את המוצרים שלהם דרך מפעל יצור. גם מוצרים ליצוא יהיו בעתיד חייבים לעבור דרך המפעלים. כיום פועלים בישראל שלושה מפעלים: מפעל BOL המייצר רק את המותג של BOL , ופנאקסיה ובזלת המייצרים עבור המגדלים האחרים. פנאקסיה מייצרת היום עבור כל החברות למעט BOL וטבע אדיר, כאשר גם בזלת מייצרת עבור חלק מן החברות.

היקף הכנסות פנאקסיה ל-2018 כולה עמד על 4.1 מיליון שקל.

ככל שהרפורמה מתקדמת צפויות הכנסות החברה לעלות, מהסיבה שתוארה לעיל, וגם ההוצאות עולות משום שהיצור יקר יותר. פנאקסיה רשמה ב-2018 הפסד נקי של 6.9 מיליון שקל. עלויות היצור הייחודיות עם הכניסה לרפורמה ולשיטות יצור חדשות הובילו להפסד גולמי של 1.9 מיליון שקל.

לחברה 0.435 מיליון שקל בקופת המזומנים נכון לסוף השנה.

היום דיווחה החברה גם על שתי עסקאות שחתמה עם חברת קנביט, חקלאית קנאביס חדשה יחסית, אשר מקווה לגדל מוצרים ראשונים במחצית השניה של 2018. כמו כן הודיעה בתחילת השבוע כי תשתף פעולה עם החברות פלנטאקסט ורפא ביצור פורמולציית קנאביס ייחודית לחולי מעי דלקתי.

בדו"ח נחשפו גם תנאי ההעסקה של מנהלי פנאקסיה שהם גם מייסדיה. למרות הבדלי התפקידים, המייסדים-מנהלים מקבלים כולם בדיוק את אותו תגמול. המנכ"ל דדי סגלף סמנכ"ל הפיתוח העסקי אסי רוטברט וסמנכ"ל הטכנולוגיה ערן גולדברג יקבלו כל אחד עבור חצי משרה, 600 אלף שקל דמי יעוץ ועוד כ-7 מיליון שקל בתגמול הוני, ואופציות שערכן הכלכלי 15 מיליון שקל. זה יהיה גם התגמול של אסי רוטברט, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בחברה.