מחזקים את הקשר: האם קנאביס מתאים לטיפול בבעלי חיים?

וגם - אתגר ה-AI: למי הבינה המלאכותית נשמעה כמו סינית? • הרשת החברתית

 

ירון דניאל ואהוד אולמרט / צילום: איליאן מרשק
ירון דניאל ואהוד אולמרט / צילום: איליאן מרשק

 

מחזקים את הקשר: האם קנאביס מתאים לטיפול בבעלי חיים?

האם ניתן לטפל בחרדה בקרב בעלי חיים באמצעות טיפול בקנאביס? זו רק אחת מהשאלות שהוצגו השבוע בכנס הקנאביס אותו ערכו לראשונה יישום, חברת מסחור המידע של האוניברסיטה העברית, והרשות לפיתוח ירושלים.

הכנס, שהתקיים בבמרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח (ELSC) באוניברסיטה בירושלים, ביקש לחבר בין חוקרים באקדמיה למומחי תעשיית הקנאביס. לפי נתוני האוניברסיטה, בשנת 2018 התקבלו 25 הסכמי רישוי למחקרים משותפים עם חברות מסחריות בתחום.

נציגי חברת Bona Vida סיפרו כי הם בוחנים הצעות למחקר בתחומי התמודדות עם חרדה של בעלי חיים. בהמשך, קיבל פרופ' רפאל משולם, אות הוקרה על תרומתו לקידום שיתוף הפעולה בין האקדמיה לבין תעשייה זו.

באורחי הכנס היה גם אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר, המשמש כיועץ ומשקיע בחברת יו ניבו, שהזכיר כי "תעשיית הקנאביס בישראל והמחקר והפיתוח המדעי בתחומי הקנאביס, נמצאים כבר היום, באופן יחסי, בשלב מתקדם יותר ממה שהייתה תעשיית ההייטק בישראל לפני 25 שנים". עוד נשאו דברים: ד"ר ירון דניאלי, נשיא יישום; ד"ר דדי סגל, יו"ר ומנכ"ל פנאקסיה תעשיות פרמצבטיות; יותם הוד, מנכ"ל לומיר (Lumir Lab); ד"ר יוסף תם, מנהל המרכז לחקר קנבינואידים באוניברסיטה העברית; בועז אלבו, מנהל תחום מו"פ איכות והכשרה מקצועית בתחום קנאביס רפואי במשרד הבריאות, ואחרים.

אתגר ה-AI: למי הבינה המלאכותית נשמעה כמו סינית?

משלחת סינית נוספת ביקרה השבוע בישראל, כשהפעם מדובר בסבב בינלאומי לקראת - AIWIN, תחרות הסטארט-אפים אתגר ה-AI (בינה מלאכותית), שתתקיים בחודש אוגוסט בסין, בחסות ממשלת סין.

על מנת לקדם את התחרות ולמשוך אליה גם סטארט-אפים ישראליים הפועלים בתחום, נערך במשרדי גוגל מפגש עם נציגי המשלחת בהם - זאנג יינג, מהנדסת ראשית במועצה לכלכלה ומחשוב של שנחאי, ועם לו סן, סגן ראש מרכז הפיתוח והמחקר הכלכלי והתקשובי של שנחאי. עוד דיברו ולקחו חלק בפאנל: צליל קליינמן, מנהלת נציגות ישראל בלשכת המסחר סין ישראל; אורי אליאבייב, יועץ תחום AI ומייסד קהילת Machine Deep Learning Israel; קווי ווי, ראש מחלקת ביג דאטה בחברת Sheitc; ואחרים. 

סן הסביר לנוכחים כי הממשל הסיני לא רק שמזמין אותם לבוא ולהציג את החברה שלהם, אלא גם אותן חברות יזכו להכרה רשמית מצד ממשלת סין, ולסיוע בהשקת פעילות עסקית בשוק הסיני. עם זאת, למרות הרצון הטוב לשיתופי פעולה, נראה היה כי הנציגים עדיין לא שולטים דיים באנגלית, וחלק מהדברים במפגש נאמרו בסינית ובסיוע תרגום סימולטני. 

זאנג יין / צילום: שי שבירו
 זאנג יין / צילום: שי שבירו