ישראל סגרה את כל מעברי הגבול עם רצועת עזה ואת היציאה לים

מצרים ושליח האו"ם מלאדנוב עוסקים במאמצי תיווך • משלחת של הג'יהאד האיסלמי בראשות זיאד א-נחלה, מנהיג הארגון בפועל, שוהה בקאהיר יחד עם כמה מראשי חמאס מהרצועה • הג'יהאד, שרוב הרקטות נורו ממשגריו, מאיים להרחיב את הירי אל עוד ערים וכן לפגוע בכור בדימונה, בנתב"ג ובבתי הזיקוק בחיפה

זיאד נח'לה, הג'יהאד האיסלאמי / REUTERS/Asmaa Waguih
זיאד נח'לה, הג'יהאד האיסלאמי / REUTERS/Asmaa Waguih

ישראל סגרה עד להודעה חדשה את כל מעברי הגבול עם הרצועה, ואסרה כליל על יציאה של סירות דיג לים התיכון, זאת בשל המשך ירי הרקטות אל ערי ישראל, ופציעתם של שני אזרחים בקרית גת ובאשקלון.

מצרים וגם שליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב עוסקים במאמצים לתווך ולהביא לשקט - מסר ראשון ברוח זו הועבר לישראל בעיצומה של התקיפה אחר הצהריים, אך מיד אחריו נורה המטח הכבד שגרם לפציעתם של שני האזרחים הישראלים. בקאהיר שוהה משלחת של הג'יהאד האיסלמי בראשות זיאד א-נחלה, מנהיג הארגון בפועל, וכן כמה מראשי חמאס מהרצועה.

הג'יהאד האסלאמי, שרוב הרקטות נורו ממשגריו, הפיץ היום (שבת) סרטון ובו איים להרחיב את הירי אל עוד ערים וכן לפגוע בכור בדימונה, בנמל התעופה בן-גוריון ובבתי הזיקוק בחיפה.

דובר הג'יהאד האסלאמי, מוסעב אל-ברים, הזהיר כי בכוונת הארגון לחבל בין השאר בתחרות האירוויזיון שתתקיים בעוד כשבועיים בתל אביב. "נמנע מהכיבוש את ההזדמנות להצליח בכל פסטיבל... הגיהינום יהיה הגורל של חיי המתנחלים אם תימשך ותתרחב תוקפנות הכיבוש הציוני על עמנו והתנגדותנו. למקבל ההחלטה על המלחמה אנו אומרים אל תחלום ולא תקבל רגיעה שאת מחירה ישלם העם הפלסטיני".

גם חמאס ממשיך באיומים, ובהודעות לכלי תקשורת פלשתינים נאמר כי חיילי הארגון "מוכנים להגיב על פשעיה של ישראל. לא נאפשר לה לשפוך את הדם של עמנו. אנו מחויבים להגן על העם שלנו ולהגן על צעדות השיבה".

משרד הבריאות הפלשתיני דיווח על מותו של צעיר פלסטיני בן 22 בצפון רצועת עזה בעקבות תקיפות צה"ל ועל פציעתם של שבעה פלסטינים, שלושה מהם בתקיפות בבית חאנון שבצפון הרצועה. במערכת הבריאות הפלסטינית העלו את רמת הכוננות בבתי החולים והזעיקו צוותי חירום. בחלק מבתי הספר ברצועה בוטלו הלימודים.

דובר הג'יהאד האסלאמי, מוסעב אל-ברים, הזהיר כי בכוונת הארגון לחבל בתחרות האירוויזיון שתקיים בעוד כשבועיים בתל אביב. "נמנע מהכיבוש את ההזדמנות להצליח בכל פסטיבל שיפגע בנרטיב הפלסטיני", אמר. "הגיהינום יהיה הגורל של חיי המתנחלים אם תימשך ותתרחב תוקפנות הכיבוש הציוני על עמנו והתנגדותנו.