אפשר סלפי אדון שוטר? השוטרים בת"א תודרכו להסביר פנים לתיירי האירוויזיון

בשבוע שעבר נערך בעיריית ת"א כנס לשוטרים במטרה להעלות את המודעות לשירות ולהשפעת התנהגות השוטרים על חוויית התייר • "אנשים אוהבים להצטלם עם שוטרים", הוסבר לנוכחים

שוטר / צילום: תמר מצפי
שוטר / צילום: תמר מצפי

גם השוטרים מתגייסים להיערכות לקראת האירוויזיון (ולא במסגרת ההיערכות המשטרתית ה"רגילה"): כל-כך הרבה הכנות הצליח האירוויזיון התל-אביבי להוציא מגורמים שונים במטרה לשפר את חווית התייר בישראל, שרובן ככולן הן בבחינת מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. הרי כבר כעת מדי חודש מגיעים לישראל 340 אלף תיירים - שגם להם מגיע לקבל את הטוב ביותר.

למזלם, אלפי התיירים שמצפים להם בתל-אביב לקראת האירוויזיון הצליחו לגרום לגלגלי השינוי לנוע לכיוון החשיבות השירותית לתייר. בין היתר הם גרמו לנהגי מוניות לעבור קורס באנגלית, גרמו לתחבורה ציבורית בתל-אביב לקבל סוף-סוף שילוט באנגלית - כולל מדבקות במוניות שיפרטו את המחירון הנסתר לתייר, הם הצליחו לגרום לעיריית תל-אביב להפעיל תחבורה ציבורית בשבת (שהלוואי ותישאר, גם לתושבים מגיע להגיע ממקום למקום - בכל שבת), לגרום לחברת Gett לתגבר את מספר הנהגים שלה, לגרום לאינספור נותני שירותים להנגיש את המוצר שלהם לתיירים (אפליקציות) ומה לא.

המסר ברור: ככל שהשירות לתייר יהיה טוב יותר - התדמית של ישראל שתשודר לעולם תהיה טובה יותר; והנה גם השוטרים נכנסים לתמונה.

בשבוע שעבר נערך בעיריית תל-אביב כנס לשוטרים במטרה להעלות את המודעות לשירות ולהשפעת התנהגות השוטרים על חוויית התייר. בעיקר לאור העובדה שהחוויות, מכל אספקט, מתועדות בסלולרי ומשוגרות לעולם - השוטרים קיבלו הסבר על החשיבות העגומה של סרטון שמועלה לרשת עם התיוג #brutalcops לתדמית של ישראל, של המשטרה ושל השוטר עצמו.

מה עושים? מסבירים פנים לתייר. 130 שוטרים בדרג פיקודי שמעו הרצאה מפי יעל אנגלר על השוטרים שהפכו לציר חשוב בחוויית התייר - לא רק בעזרה חשובה לתייר שמעדיף בכל מדינה לפנות לעזרה או שאלה לשוטר, אלא גם לטובת המלצות שנשמעות לתיירים כאותנטיות יותר (איפה החומוס הטוב ביותר בעיר, אדון שוטר?) וגם לחיוך בסלפי.

"אנשים אוהבים להצטלם עם שוטרים", הוסבר לנוכחים. שוטרים מכל העולם מככבים באינסטגרם, והתמונות שמגיעות לתפוצה רחבה. כך, יש 1.4 מיליון תיוגים עם המילה #cops באינטסגרם.

השוטרים קיבלו הסבר על חשיבות ההופעה המכובדת והתקשורת הבלתי מילולית שחשובה לא פחות, יחד עם סבלנות, זמינות ומענה מהיר ופשוט.

עכשיו נשאר לקוות שבצעד הבא ישקלו להקים "משטרת תיירות" - מהלך חשוב לא פחות מסלפי מחויך עם תייר.