שגרירי ארה"ב והאיחוד האירופי לנתניהו: האם יש עוד מדינה שסובלת כך?

נתניהו נפגש הערב בלשכתו עם משלחת שגרירי ארה"ב באירופה • בסיום הפגישה שלחו כל השגרירים האמריקאים הודעה משותפת הקוראת לחמאס להפסיק את הירי

בנימין נתניהו ומשלחת השגרירים / צילום: קובי גדעון, לע"מ
בנימין נתניהו ומשלחת השגרירים / צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב בלשכתו עם משלחת שגרירי ארה"ב באירופה בראשות שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן.

נתניהו עדכן את המשלחת על המצב הביטחוני, ואמר שלמדינת ישראל הזכות להגן על עצמה וכי ישראל תנקוט את כל האמצעים הנדרשים כדי להבטיח זאת.

עוד אמר נתניהו לשגרירים כי ארגון הטרור חמאס מבצע פשע מלחמה כפול כשהוא יורה ללא הבחנה על אזרחים מתוך ריכוזים אזרחיים.

בפגישה השתתפו: ראש המשלחת שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, שגרירת ארה"ב בצרפת ג׳יימי מקורט, שגריר ארה"ב לאיחוד האירופי גורדון סונדלנד, שגריר ארה"ב בגרמניה ריצ׳רד גרנל, שגריר ארה"ב בפורטוגל ג׳ורג׳ גלאס והשליח המיוחד למלחמה באנטישמיות מטעם משרד החוץ האמריקני, אלאן קאר.

בסיום הפגישה שלחו כל השגרירים האמריקאים הודעה משותפת: "מספיק מספיק. מזה 36 שעות ישראל סופגת ממטרים של מעל ל600 טילים ופצצות הנורות באופן שרירותי על ידי טרוריסטים בעזה. הירי מגיע מתוך אזורים אזרחיים בעזה והוא מכוון למרכזי אוכלוסיה אזרחית בישראל.

"הירי הזה ממחיש פעם נוספת את הכוונות של ארגוני הטרור לסכן חיים ולפגוע בעתיד של תושבי עזה, ובשל אזרחי ישראל. הטרוריסטים מעוניינים רק להרוג, לפגוע ולהטיל טרור על אזרחי ישראל", נכתב בהודעה של השגרירים האמריקאים. "אין אף מדינה בעולם שהייתה מסכימה לכך. האם מישהו יכול לדמיין טילים נורים כך על וושינגטון, ברלין, פריז, בריסל, ברן או ליסבון?"

השגרירים ציינו כי הם מחזיקים את ישראל ומדגישים את זכות ישראל להגן על עצמה וכי הם מבקשים מכל מדינות הקהיליה הבינלאומית לכנות את המתרחש, כפי שהדברים הנם: "מעשי טרור".