מדוע עצרה רכבת ישראל את כל הפעילות מלבד רכבות הנוסעים?

הרכבת עצרה הבוקר את כל פעילותה, חוץ מרכבות הנוסעים, כדי לקיים אסיפות עובדים בנושא בטיחות • האסיפות התקיימו אחרי אירוע בטיחות חמור אתמול בלילה בכפר סבא, כאשר רכבת הוסטה למסילה הלא הנכונה וכמעט ופגעה בעובדים שערכו בה עבודות תשתית • בשל אירועים בערב יחיד מבצעים תחקיר והוקמה גם ועדת בדיקה

תחנת רכבת ישראל / צילום: אמיר מאירי
תחנת רכבת ישראל / צילום: אמיר מאירי

הרכבת עצרה הבוקר (ב') את כל פעילותה, חוץ מרכבות הנוסעים, כדי לקיים אסיפות עובדים בנושא בטיחות. האסיפות התקיימו אחרי אירוע בטיחות חמור אתמול בלילה (א') בכפר סבא, כאשר רכבת הוסטה למסילה הלא הנכונה וכמעט ופגעה בעובדים שערכו בה עבודות תשתית. הרכבת פגעה במיכלי גז לריתוך, שהחלו לדלוף אך לא התלקחו. לבד מעובד שנחבל קלות ברגלו, לא היו נפגעים באירוע מקרב העובדים ונושאי הרכבת. המנכ"ל בפועל, אורי שריר, הורה על הקמת ועדת בדיקה בראשות אבנר גבאי, חוקר התאונות הראשי בחברה.

הרכבת מיהרה לפרסם נתונים המעידים על ירידה במספר אירועי הבטיחות בחברה. ב-2018 היו 63 אירועים שנחקרו, רובם חציה של הולכי רגל או כלי הרכב של המסילה, לעומת 78 אירועים ב-2017.

עוד לפני כן, אתמול בערב, התרחשה גם תקלת שירות חמורה בחברה - רכבת נוסעים לירושלים עצרה בשל תקלת תקשורת, כפי שכבר קרה אפילו אתמול, אלא שהפעם נתקעו הנוסעים שעתיים וחצי על המסילה ס בהמתנה לקטר חלופי. האיחור החריג הביא את המנכ"ל בפועל שריר להנחות על תחקיר בעניין.