לאחר שנה וחצי כמנכ"ל בזן: ישר בן מרדכי פורש עקב "סיבות אישיות"

בן מרדכי יסיים את תפקידו בסוף החודש • דירקטוריון החברה מינה ועדת איתור למינוי מנכ"ל ובמקביל החליט למנות את המשנה למנכ"ל, שלומי בסון, כממלא מקום זמני • מניית בזן יורדת כ-2% בתגובה לדיווח של החברה

ישר בן מרדכי / צילום: רמי שלוש
ישר בן מרדכי / צילום: רמי שלוש

ישר בן מרדכי, מנכ"ל קבוצת בזן , הודיע אמש (ב') לדירקטוריון החברה על פרישתו מהתפקיד עקב סיבות אישיות. בן מרדכי, שנכנס לקדנציה שנייה בתפקיד מנכ"ל בז"ן לפני כשנה וחצי (נובמבר 2017), יסיים את תפקידו בסוף החודש.

דירקטוריון החברה מינה ועדת איתור למינוי ומנכ"ל ובמקביל החליט למנות את המשנה למנכ"ל, שלומי בסון, כממלא מקום זמני. בסון מילא תפקידי מפתח בחברה בעשור האחרון ומשמש בשלוש השנים האחרונות כמשנה למנכ"ל.

בן מרדכי אמר היום כי "הודעתי על פרישתי מהתפקיד מסיבות אישיות, לאחר שנים של ניווט הספינה המורכבת והמאתגרת שנקראת קבוצת בזן. אני סמוך ובטוח שהצוות הניהולי המנוסה והמקצועי של הקבוצה יעמוד בהצלחה בפני האתגרים שעומדים בפני הקבוצה". אשתקד עמדה עלות שכרו בכ-5.4 מיליון שקל (שכר בסיס של 2.8 מיליון שקל, מענק של 1.4 מיליון שקל ותשלום מבוסס מניות של כ-1.2 מיליון שקל).

הרקע: רגולציה מחמירה?

מניית בזן הגיבה להודעה בירידה של כ-2%. בשנה האחרונה רשמה המניה עלייה של 10% ושוויה של החברה הגיע לכ-5.7 מיליארד שקל.

ישר בן מרדכי, שכיהן בתפקיד מנכ"ל בזן במשך 11 שנים, עד שנת 2011, החליף לפני כשנה וחצי את אבנר מימון ששימש בתפקיד המנכ"ל קצת יותר משנתיים, פרק זמן דומה לשני קודמיו בתפקיד - אריק יערי ופנחס בוכריס (מחליפו של בן מרדכי בקדנציה הקודמת).

פרישתו של מימון נבעה לטענת מקורבים לדבר על רקע הסביבה הרגולטורית הלא פשוטה שבמסגרתה פועלת בזן, הכוללת לעיתים גם איומים ממשיים בהגשת כתבי אישום נגד נושאי משרה בכירים בחברה, ובראשם המנכ"ל, על רקע נושאי איכות סביבה וזיהום כאלה ואחרים, או תקנים שהוחמרו והחברה לא עומדת בהם.

"יש דרישות מחמירות והולכות מצד גורמים רגולטוריים, ובראשם המשרד להגנת הסביבה, ומנגד קשה לנו מאוד לקבל היתרי בנייה, למשל, כדי לעמוד בדרישות האלה. מנכ"ל החברה הופך בעל כורחו לעבריין, וזה מצב בלתי נסבל", אמר אז אחד הגורמים הקרובים לנושא ל"גלובס".