בצל הכוונה לבצע פיטורים: עיתונאי "מעריב" מתאגדים

ההתאגדות באה על רקע כוונת הנהלת "מעריב" לבצע קיצוצים בכוח אדם, במסגרתו יושתת העיתון היומי על הידיעות שמועלות לרשת • כפועל יוצא מההחלטה זומנו כ-20 עיתונאים לשימוע לפני פיטורים

אלי עזור / צילום: יוסי כהן
אלי עזור / צילום: יוסי כהן

עיתונאי "מעריב" מתאגדים והקימו ועד פעולה כדי שייצג אותם מול ההנהלה, זאת לאור הכוונה של הנהלת "מעריב" לקצץ בכוח-האדם, ולבסס את העיתון היומי על הידיעות שמועלות לרשת. 

כפועל יוצא מההחלטה זומנו כ-20 עיתונאים לשימוע לפני פיטורים. את המהלך מנהלת בפועל רונית חסין, מנכ"לית קבוצת "ג'רוזלם פוסט", ש"מעריב" הוא חלק ממנה.

עובדי "מעריב" הם בין היחידים מכלי התקשורת שאינם מאוגדים, אך בשבועות האחרונים החלה ההתאגדות להתגבש, וכעת עם ההבנה כי ההנהלה מתכננת לבצע קיצוץ נרחב בכוח-האדם, היא הואצה.

כאמור, העיתונאים הקימו ועד פעולה ויחד עם ארגון העיתונאים הם מתכוונים לפעול כדי להגן על העובדים וקוראים להנהלה לפתוח בדיאלוג עם הוועד על הצעדים המתוכננים.

ארגון העיתונאים ליווה גם בעבר את עיתונאי "מעריב" כארגון יציג בעת שהעיתון היה בשליטת נוחי דנקנר ושלמה בן צבי. כעת קוראים בארגון לכל העיתונאים ב"מעריב" להצטרף להתארגנות, כדי לזרז את המהלך שיאפשר להתמודד עם הפיטורים המתוכננים וגם לדרוש מההנהלה לפתוח במשא-ומתן לשיפור התנאים ועיגונם בהסכם קיבוצי.