פריצה לבורסת הקריפטו הגדולה בעולם: נגנבו יותר מ-40 מיליון דולר בביטקוין

בורסת Binance דיווחה בלילה האחרון כי בפריצה לאחד מארנקיה הדיגיטליים נגנבו יותר מ-7,000 מטבעות ביטקוין • זוהי הפריצה הגדולה ביותר לבורסת קריפטו מאז ינואר 2018 • החברה, הפועלת מיפן, טוענת כי הפריצה מכוסה על ידי הביטוח שלה • הביטקוין נסחר ברמה של כ-5,900 דולר, אחרי ירידה קלה ביממה האחרונה

צ'אנגפנג זאו, מנכ"ל בורסת הקריפטו Binance שנפרצה / צילום: רויטרס
צ'אנגפנג זאו, מנכ"ל בורסת הקריפטו Binance שנפרצה / צילום: רויטרס

בייננס (Binance), הבורסה הגדולה בעולם למטבעות דיגיטליים מבחינת מחזורי המסחר שלה, דיווחה אתמול (יום ג') בלילה על פריצה של האקרים לאחד הארנקים הדיגיטליים של החברה, שממנו נגנבו יותר מ-7,000 מטבעות ביטקוין (BTC ) בשווי של יותר מ-40 מיליון דולר.

בארנק "החם" של החברה שנפרץ, הוחזקו 2% מכלל החזקות הביטקוין של בייננס. ארנק "חם" הוא ארנק להחזקת מטבעות קריפטו שמחובר לרשת, בניגוד לארנק "קר", שמנותק מהאינטרנט, ולכן ארנקים "חמים" הם מטרה קלה יותר לפריצה.

בתוך כך, מחיר הביטקוין ירד בכ-1% ביממה האחרונה ונע הבוקר ברמה של 5,890 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

על פי הודעתה של בורסת הקריפטו, ההאקרים שאחראים לפריצה, השתמשו בפישינג (דיוג), בווירוסים ובטכניקות אחרות. לדברי בייננס, הפורצים השיגו מידע על כמה משתמשים, כולל קודי אימות של שני גורמים. פעילים בתעשייה אמרו כי הם סבורים שזוהי הפריצה המשמעותית הראשונה לבייננס.

Binance, שנוסדה בסין אך פועלת כיום מיפן, מסרה כי היא משעה הפקדות ומשיכות בבורסה למשך שבוע, תוך שהיא עורכת ביקורת אבטחה, ובינתיים המשתמשים יוכלו להמשיך לסחור במטבעות קיימים. לדברי החברה, הקרנות שנגנבו יוחזרו באמצעות ביטוח החירום שלה.

בציוץ טוויטר בעקבות הפריצה, מנכ"ל בייננס Changpeng Zhao, המכונה CZ, תיאר את האירוע כ"מאמץ פריצה מתמשך". לדבריו, ייתכן שיהיה בהמשך צורך להפסיק את המסחר בבורסה "למשך כמה שעות פה ושם" לצורך שדרוגי מערכת. CZ הוסיף כי לחברה בראשותו יש את ההון כדי לגבות את הסכום הגנוב. "זה מאוד כואב, אבל אנחנו יכולים לכסות את זה", אמר. 

הפריצה אתמול לבורסת בייננס היא הפריצה הגדולה ביותר לבורסת קריפטו מאז ינואר 2018, אז נגנבו מטבעות דיגיטליים בשווי כולל של כחצי מיליארד דולר מבורסת קוינצ'ק היפנית.