נתניהו רוצה לנצל את זכותו לשימוע אך מבקש לדחות את המועד

צוות ההגנה של רה"מ השיב היום ליועמ"ש, שלפני כשבועיים דרש מהם להשיב האם נתניהו מעוניין לנצל את זכותו להליך שימוע בפניו • הסנגורים כתבו כי נתניהו מעוניין בשימוע אך מבקש לדחות אותו כדי שיהיה לסנגוריו די זמן להתכונן אליו • התנועה לאיכות השלטון: "זה תרגיל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר

צוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בראשות עו"ד נבות תל-צור, השיב היום (ו') ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שלפני כשבועיים דרש מהם להשיב האם נתניהו מעוניין לנצל את זכותו להליך שימוע בפניו בתיקים 1000, 2000 ו-4000. הסנגורים כתבו כי נתניהו מעוניין בשימוע, אך הוא מבקש לדחות אותו כדי שיהיה בידי הסנגורים די זמן להתכונן אליו.

כזכור, השימוע נקבע ל-10 ביולי, אך הסנגורים עדיין לא לקחו את חומרי החקירה בתיקים, דבר אשר מונע מהם להתכונן להליך שבמסגרתו ישטחו את טענות ההגנה של נתניהו בפני היועמ"ש. לטענת הסנגורים, הם מחכים להסדרת הסכמי שכר-הטרחה מול נתניהו לפני שייקחו את החומרים. נתניהו חשוד בקבלת שוחד ובמרמה והפרת אמונים.

בעקבות בקשת פרקליטי ראש הממשלה לדחיית השימוע, מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "שלב ב' ב'תרגיל' השקוף והצפוי של פרקליטי ראש הממשלה יצא לדרך, ואין לנו אלא להצר על כך שראש הממשלה מנסה להתחמק מההליך החוקי באמצעות טריקים זולים ותעלולים משפטיים. אנו מחזקים את היועמ"ש ודורשים ממנו לעמוד איתן מאחורי הצהרתו כי שימוע יתקיים בחודש יולי הקרוב".

נזכיר כי במכתב ששלח ב-28 באפריל, הבהיר מנדלבליט לסנגורי נתניהו כי אם רצונם בקיום הליך שימוע לראש הממשלה בגין תיקי החקירה הנוגעים לעניינו, עליהם לתאם - עד היום, 10 במאי - מועד לעריכת השימוע.

היועמ"ש הבהיר באותה הזדמנות כי השימוע לראש הממשלה בתיקים 1000, 2000 ו-4000, שבהם הוחלט להגיש כתב אישום נגד נתניהו בכפוף להליך השימוע, אמור להיערך עד ל-10 ביולי 2019. "כפי שנמסר לסנגורים, חומרי החקירה עומדים לרשותם במשרדי פרקליטות מיסוי וכלכלה בתל-אביב החל מיום 10 באפריל 2019, יום לאחר הבחירות, אך עד כה לא נערכה כל פנייה מצידם לאיסוף החומר", נכתב במכתב היועמ"ש.

עוד הובהר כי ככל שראש הממשלה יבחר שלא לקיים את הליך השימוע כאמור, היועץ המשפטי לממשלה יקבל החלטה סופית בעניינו על סמך חומרי הראיות שבפניו.

ח"כ שלי יחימוביץ' מסרה בתגובה: "נוכח הזלזול הבוטה של ראש הממשלה נתניהו בהליך השימוע, ובחלוף הדד-ליין שקבע לו היועמ"ש, ראוי שהיועמ"ש מנדלבליט יודיע לו כי ההליך בטל, וכי ההחלטה בעניינו תתקבל על סמך חומר הראיות. 71 יום חלפו מאז שקיבל נתניהו את ההודעה על הכוונה להעמידו לדין בכפוף לשימוע, שעה שלאדם רגיל ניתנים 30 יום, אך נתניהו ממילא אינו מכיר בערך השוויון בפני החוק, וכעת הוא פשוט מורח זמן עד שיצליח להעביר את חוק החסינות ולחסל סופית את שלטון החוק".

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין בראשיתם. הוא בגדר חשוד, מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.