סנגורי נתניהו עונים ליועמ"ש: הניסיון להעברת חומרי החקירה אינו במקומו

עו"ד נבות תל-צור, ראש צוות ההגנה של רה"מ, השיב להודעת מנדלבליט מוקדם יותר היום, לפיה הוא שלח אליו נציג עם חומרי החקירה בתיקי נתניהו, אך משרדו סירב לקבלם • תל-צור: "הניסיון להמציא לנו את חומרי החקירה נעשה באופן חד-צדדי, חרף ההודעה בכתב ששלחנו כי לא קיבלנו על עצמנו את הליך השימוע"

נבות תל צור  / צילום: איל יצהר
נבות תל צור / צילום: איל יצהר

סנגורי נתניהו יוצאים נגד היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, וטוענים: "הניסיון להמציא לנו את חומרי החקירה באופן חד-צדדי, חרף ההודעה בכתב ששלחנו כי לא קיבלנו על עצמנו את הליך השימוע, אינו במקומו".

עו"ד נבות תל-צור, ראש צוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, השיב בצהריים (א') להודעתו של מנדלבליט מוקדם יותר היום, לפיה הוא שלח נציג עם חומרי החקירה בתיקי נתניהו למשרדו של תל-צור, אך המשרד סירב לקבלם.

במכתב ששלח תל-צור, הוא כתב: "היום התייצב במשרדו של תל-צור, ללא כל תיאום מוקדם, שליח מטעמכם שהתיימר להמציא לתל-צור באופן חד-צדדי את ליבת חומרי החקירה לצורך השימוע, על גבי מדיה מגנטית". לדברי עו"ד תל-צור, בהיעדר תל-צור ממשרדו בשעה שהשליח התייצב במקום, בחר אותו שליח שלא להשאיר את המדיה המגנטית עם חומרי החקירה במשרד, והוא חזר כלעומת שבא.

בהמשך כתב תל-צור, כאמור, כי "הניסיון להמציא לנו את חומרי החקירה באופן חד-צדדי, חרף ההודעה בכתב ששלחנו כי לא קיבלנו על עצמנו את הליך השימוע, אינו במקומו".

עו"ד תל-צור מדגיש כי במספר הזדמנויות הודיע צוות ההגנה ליועמ"ש במפורש כי "פרקליטיו של ראש הממשלה התנו את קבלת אחריותם לטיפול בהליך השימוע בהסדרה תחילה של תשלום שכר-טרחתם".

נזכיר כי חומרי החקירה בתיקי נתניהו מחכים לסנגורים במשרדי הפרקליטות, והם מסרבים לקחת אותם כדי להתחיל להתכונן להליך השימוע שצפוי להיערך לראש הממשלה. זאת, לטענתם, בשל העובדה שנתניהו עדיין לא הסדיר את נושא שכר-טרחתו עמם. במקביל מתנהל בוועדת ההיתרים של מבקר המדינה דיון בבקשת נתניהו לקבל מימון מאנשי עסקים זרים להוצאותיו המשפטיות. 

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין בראשיתם. הוא מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.