יאיר לפיד: "מנדלבליט צריך לבטל את השימוע של נתניהו"

לפיד במסיבת עיתונאים בכנסת: "עורכי הדין של רה"מ מבזים את הפרקליטות ואת היועמ"ש. מנדלבליט צריך לזרוק אותם מכל המדרגות" • "המהלכים של נתניהו מלמדים על כך שהוא רק מושך זמן, כדי להקים את ממשלת היציאה מהכלא שלו ולהעביר את חוק החסינות ואת פסקת ההתגברות. זה החוק שיהפוך אותנו לטורקיה של ארדואן"

יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי
יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי

ח"כ יאיר לפיד כינס היום (ב') מסיבת עיתונאים בכנסת, בה קרא ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לבטל לראש הממשלה בנימין נתניהו את השימוע לפני הגשת כתב אישום.

לפיד אמר: "היועץ המשפטי לממשלה צריך לבטל את השימוע של נתניהו. לא מגיע לו שימוע. אף אחד לא חייב לו שימוע. אין אף נאשם אחר במדינה שהיה מתנהג ככה ועדיין מקבל שימוע".

"מה שהיה אתמול" אמר לפיד - תוך שהוא מתייחס להתחמקויות עורכי הדין של נתניהו מלקבל את החומרים לקראת השימוע - "לא היה הליך משפטי. עושים צחוק מהמערכת. עורכי הדין של ראש הממשלה מבזים את הפרקליטות. מבזים את היועץ המשפטי לממשלה. מנדלבליט צריך לזרוק אותם מכל המדרגות. לכל אחד אחר היו מבטלים את השימוע ואומרים לו 'לך למשפט'".

"התובעים מפחדים מהחשודים" 

עוד אמר לפיד: "אין חוק שמחייב את היועץ לערוך שימוע. יש לו את הסמכות המלאה לבטל את השימוע. הוא צריך להשתמש בה. אחרת זה נראה כאילו התובעים מפחדים מהחשודים". 

לדברי לפיד, המהלכים של נתניהו, באמצעות עורכי דינו, מלמדים על כך שהוא רק מושך זמן, "כדי להקים את ממשלת היציאה מהכלא שלו, כדי להעביר את חוק החסינות ואת פסקת ההתגברות, שזה פשוט 'החוק הטורקי'. זה החוק שיהפוך אותנו לטורקיה של ארדואן".

לדבריו, "אם החוקים האלה יעברו, מדינת ישראל כבר לא תהיה אותה מדינה. תשאלו את עצמכם, באיזה מדינות השליט חסין בפני החוק? אין דבר כזה בדמוקרטיה". 

לפיד גם פנה לבכירים בקואליציה: "לגדעון, לגלעד, ליולי, לצחי, לכחלון, לפולקמן, לרב פרץ. לאנשים ההגונים. תהיו מנהיגים. אם בשעה הזו לא תקומו ותעצרו את החוקים האלה, יזכרו לכם את זה כל החיים. כמו שזוכרים כל מי שהצביע בעד ההתנתקות, יזכרו כל מי שהצביע בעד החסינות ובעד 'החוק הטורקי'. זה יהיה ההבדל בין המנהיגים לבין השפנים. אל תהיו שפנים, תהיו מנהיגים". 

גם יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, מסר היום: "צפינו מראש כי ביבי יעשה כל שביכולתו כדי לבנות לו קואליציה של מבצר משפטי, אך זילות שכזו בשלטון החוק היא חציית קו אדום שעליה לא נעבור בשתיקה. לא ייתכן שנרקמים דילים שמטרתם פגיעה בשלטון החוק וערעור יסודות הדמוקרטיה עבור ראש ממשלה שתלויים נגדו שלושה כתבי אישום. ביבי, אני יודע שציפית שנקבל זאת בכניעה, אבל העלמת עין זה הקטע שלך - לא שלנו", כתב בטוויטר.