רשות החדשנות חתמה על שת"פ עם בית החולים Mayo Clinic

זאת לצורך לפיתוח טכנולוגיות רפואיות • הסכם זה יאפשר לחברות ישראליות לשתף פעולה עם מאיו קליניק, כך שהחברה תערוך ניסוי קליני או פיילוט או פיתוח משותף של הטכנולוגיות שלה בבית החולים, בתמיכת הנהלת בית החולים והצוות המקומי

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות / צילום: איל יצהר
אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות / צילום: איל יצהר

רשות החדשנות והמרכז הרפואי מאיו קליניק (Mayo Clinic) הודיעו היום (ג') על חתימת הסכם לשיתוף-פעולה בתחום הטכנולוגיה הרפואית, כולל מכשור רפואי, פתרונות אבחון, פתרונות תוכנה וטיפולים חדשים.

הסכם זה יאפשר לחברות ישראליות לשתף פעולה עם מאיו קליניק, כך שהחברה תערוך ניסוי קליני או פיילוט או פיתוח משותף של הטכנולוגיות שלה בבית החולים, בתמיכת הנהלת בית החולים והצוות המקומי.

מאיו קליניק השיקה לאחרונה את "יוזמת הסטארט-אפ הישראלית", על-מנת לקדם שיתופי-פעולה בין סטארט-אפים ישראלים מבטיחים וחדשניים לבין גורמי החדשנות במאיו קליניק. שיתוף-הפעולה עם רשות החדשנות ממנף יוזמה זו.

מועמדים מישראל יקבלו מימון ישירות מרשות החדשנות, אשר בהתאם לתקנות המסלולים שלה, תתמוך בתקציב הפרויקט בשיעור של עד 50%. מאיו קליניק תספק שירותים ומומחיות. בתמורה תוכל מאיו קליניק להשקיע בחברות ולהגיע להסכמי חלוקת רווחים מן הפרויקטים המשותפים.

התוכנית לשיתוף-פעולה מגיעה אחרי הצלחה של תוכנית פיילוטים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בה תומכת רשות החדשנות (במסגרת התוכנית הממשלתית לקידום בריאות דיגיטלית כמנוע צמיחה), במסגרתו שולבו מוצרים ישראלים בפיילוטים וניסויים בבתי חולים בארץ. רשותה חדשנות החליטה להרחיב את הפעילות להכליל גם בתי חולים בינלאומיים.

הסכם שיתוף-פעולה זה אינו חלק ישיר מן התוכנית הזו, אולם הוא ממשיך את אותו הרעיון לפיו דחיפה קלה מן הממשלה, הכוללת תוספת תקציב, יכולה להוביל את הנהלות בתי החולים להירתם באופן ממשי ולא רק מן השפה אלה החוץ, לעשות את ההתאמות הנדרשות כדי לבצע ניסוי קליי או פיילוט בטכנולוגיה חדשה. הסכמי שיתוף-פעולה בין מאיו קליניק לבין חברות ישראליות כבר התבצעו בעבר, אולם ההסכם יקל על כך ויאפשר לחברות כניסה חלקה למשרדי ראשי המחלקות כדי להציע להם את מרכולתן.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, מסר היום כי "תחום התרופות והרפואה בכלל נמנה על התעשיות הצומחות בעולם, ואין ספק שההסכם שנחתם בין המרכז הרפואי הגדול בעולם, מאיו קליניק, לרשות החדשנות מהווה הבעת אמון בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות הישראלית, ועוד הוכחה לכך שבעולם התרופות והפיתוחים הרפואיים, מדינת ישראל היא שחקן מפתח". 

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, אמר כי "השילוב של החדשנות הישראלית והניסיון הקליני ברמה העולמית של מאיו קליניק, מומחיותם ומתקניהם, יאפשרו ליצירה ולפיתוח של פתרונות מתקדמים שיוכלו לשמש כלי עזר להנחת היסודות לעתיד של הבריאות העולמית".

"אנו שמחים על כי יוזמה זו מאפשרת לנו להרחיב את פעילותנו בישראל. אקוסיסטם היזמות בישראל הוא אחד התוססים והמפותחים בעולם," אמר ד"ר אמיר לרמן, מנהל רפואי של יוזמת הסטארט-אפ הישראלית של מאיו קליניק וקרדיולוג במאיו קליניק. "תוכנית זו תסייע לקדם פיתוחים שיעניקו תקווה לשיפור הבריאות של אנשים באשר הם".