הרבעון החזק של קמהדע מעיד על הצלחה בהשקת מוצר הכלבת; החברה מאשררת את תחזית ההכנסות

הכנסות החברה, המפתחת תרופות על בסיס עבוד של פלזמת דם, התסכמו ברבעון הראשון ב-26.8 מיליון דולר - גידול של 54% לעומת הרבעון המקביל ב-2018 • קמהדע מצפה השנה להכנסות של 125-130 מיליון דולר

הרבעון הראשון של 2019 היה מוצלח עבור חברת קמהדע , המפתחת תרופות על בסיס עיבוד של פלזמת דם. בשנה שעברה הביאה החברה מוצר שני לשוק האמריקאי, חיסון לכלבת, ונראה על פי הנתונים כי השקתו הייתה מוצלחת. קמהדע מנוהלת על ידי עמיר לונדון.

הכנסות קמהדע ברבעון הראשון של 2019 עמדו על 26.8 מיליון דולר, גידול מרשים של 54% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מבוססות בעיקר על המוצרים בעלי הערך המוסף - גלסיה לטיפול באמפיזמה תורשתית ו-Ked-RAB חיסון לכלבת שהושק כאמור בשנה שעברה. בזכות שני המוצרים הללו מגזר זה צמח ב-67%.

הרווח הגולמי עמד על 11.2 מיליון דולר, גידול של 59%, ושיעורו מן ההכנסות עמד על 42% מן ההכנסות, לעומת 40% בתקופה המקבילה. ה-EBITDA עלה ל-6.6 מיליון דולר, גידול של 179% בתקופה המקבילה. הרווח הנקי עלה ל-4.9 מיליון דולר, גידול של 292%.

יצוין כי הוצאות המו"פ, השיווק, ההנהלה והכלליות, שעמדו על 6 מיליון דולר, צפויות לגדול בשל הכניסה לניסוי קליני חדש בקרוב. לכך עלולה להיות השפעה שלילית על גובה הרווח ברבעונים הקרובים.

תזרים המזומנים שנבע מהפעילות השוטפת עמד על 6.1 מיליון דולר, לעומת 5.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה. לחברה 55.8 מיליון דולר בקופת המזומנים. קמהדע אישררה בדוח את תחזית ההכנסות שלה ל-2019, כאשר בשלב זה היא מצפה להכנסות של 125-130 מיליון דולר. אם תעמוד בתחזית, יהיה זה גידול של 14%-9% לעומת ההכנסות ב-2018.

מחכה להחלטה של טקדה

ב-2020 צפויה דרמה בקמהדע, הנסחרת בת"א בשווי של כ-820 מיליון שקל (עלייה של 24% בשנה האחרונה), כאשר חברת טקדה שהיא המשווקת של גלסיה, מוצר הדגל של החברה, תצטרך להחליט האם היא ממשיכה לייצר את המוצר במפעלים בבית קמה, או תעביר את הייצור אליה ותשלם לקמהדע תמלוגים. קמהדע מעדיפה את המצב של ייצור אצלה, משום שהרווח הכולל כך הוא גבוה יותר וגם בשל מתן התעסוקה לתושבי האזור. עם זאת, תמלוגים מטקדה מקנים מתח רווחים גבוה יותר לחברה. בינתיים קמהדע משתדלת לבנות צנרת של מוצרים חדשים, דוגמת המוצר לכלבת, שיוכלו למלא את המפעל של החברה ולהניב לה את ההכנסות שעלולות להיגרע ב-2020.

המוצר שבו קמהדע תולה את התקוות הרבות הוא מוצר לאמפיזמה תורשתית הניתן באינהלציה, וזאת לעומת מוצר הגלסיה המוביל הניתן בעירוי. ניסוי גדול ראשון במוצר לא הוביל לאישורו על ידי ה-EMA, רשות התרופות האירופאית, והמשווקת המיועדת, חברת קייסי האירופאית, נטשה את ההסכם. קמהדע בנתה את הניסוי מחדש בתקווה כי עם הצלחתו בתצורתו החדשה היא תוכל בכל זאת לקבל את האישור. הניסוי החדש יחל במהלך המחצית השניה של 2019.

במקביל קמהדע מפתחת את אותו החלבון לטיפול בכמה אינדיקציות נוספות הקשורות בפעילות אנטי דלקתית. ניסוי שערכה החברה במוצר לתחום מניעת דחיית השתלות, השיג תוצאות ביניים טובות בניסוי ראשון ועבר להמשך פיתוח.