משפחת סלומון לדורותיה ציינה את זיכרה של נעמי סלומון

בספרייה הלאומית בירושלים נערך בשבוע שעבר אירוע הוקרה לזכרה של המשפטנית נעמי סלומון, שנפטרה לפני שמונה שנים בגיל 97 • בין הנוכחים באירוע היו בני משפחה בהם: רות חשין, לשעבר נשיאת הקרן לירושלים ואחייניתה של נעמי סלומון; ופרופ' מאיר חת, חבר מועצת המנהלים של טבע ונינו של יואל משה סלומון

רות חשין, מאיר חת, חיים הורביץ ודוד בלומברג /  צילום: יוני קלברמן
רות חשין, מאיר חת, חיים הורביץ ודוד בלומברג / צילום: יוני קלברמן

בספרייה הלאומית בירושלים נערך בשבוע שעבר אירוע הוקרה לזכרה של המשפטנית נעמי סלומון, שנפטרה לפני שמונה שנים בגיל 97. סלומון - בתו של חיים סלומון, פעיל ציוני, ממייסדי חברת התרופות טבע, ונכדתו של יואל משה סלומון, ממקימי פתח תקווה - תרמה לספרייה עם מותה מניות טבע בשווי עשרות מיליוני שקלים, מה שאיפשר לספרייה לרכוש אוספים נדירים במיוחד של כתבי יהדות. תרומה זו הזכירה לנוכחים תקופה טובה יותר של קונצרן התרופות, שמצוי בימים אלה במרכזה של סערה משפטית שהובילה לקריסה במנייתו.  

בנוכחים באירוע היו בני משפחה בהם: רות חשין, לשעבר נשיאת הקרן לירושלים ואחייניתה של נעמי סלומון; פרופ' מאיר חת, חבר מועצת המנהלים של טבע ונינו של יואל משה סלומון, ואיש העסקים חיים הורביץ, בנם של אלי הורביץ ז"ל, לשעבר מנכ"ל טבע, ודליה הורביץ, נינתו של יואל משה סלומון. את האירוע יזם ואירח דוד בלומברג, יו"ר דירקטוריון הספרייה הלאומית.

באירוע דובר בין היתר על כך שנעמי סלומון שימשה בזמנה בתפקידים במשרד המשפטים ובלשכת היועץ לממשלה. עוד הוזכר, כי השופט חיים כהן נהג לציין כי היא הייתה עורכת דין שבחרה שלא לעשות כסף מעריכת דין אלא לעזור למיסוד המערכת המשפטית בישראל.

בלומברג הזכיר כי תרומתה הייתה אחת התרומות הפרטיות הגדולות והמשמעותיות ביותר שניתנו אי פעם לספרייה הלאומית, וכי "היא ביטוי להכרה הגוברת מצד תורמים פרטיים, קרנות וגופים שונים לחשיבותה של הספרייה הלאומית במרחב התרבותי של מדינת ישראל, ולהערכה כלפי מפעל ההתחדשות של הספרייה".