אינטרנט | בלעדי

על רקע השקת קצב האינטרנט החדש: משרד התקשורת ידרוש הבהרות מהוט

המשרד לא מתכוון לעצור את השירות החדש שהוט השיקה אתמול, אך הוא מודאג מכך שהחברה לא מקיימת את הוראות השוק הסיטונאי ומכך שהמהלך שלה לא תואם מבעוד מועד עימו ועם ספקיות האינטרנט המתחרות

נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת / צילום: איל יצהר
נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת / צילום: איל יצהר

דיון פנימי במשרד התקשורת הבוקר (ג') בכל הקשור להשקה של הוט של אינטרנט במהירות של 500 מגה בייט בשנייה - כך נודע ל"גלובס". במשרד הוחלט לבחון את הסוגיה בהיבט התחרותי מול מתחרותיה של הוט, אך ככל הנראה אין כוונה לעצור את המהלך, ומכתב לבקשת הבהרות צפוי לצאת לחברה בשעות הקרובות. 

הסוגיה שמטרידה את המשרד היא מדוע הוט לא דיווחה מבעוד מועד על כוונתה להשיק את השירות, וזאת כאשר הוראות תיק השירות בנושא השוק הסיטונאי מחייבות אותה לדווח על כך מראש.

בנוסף, קיימת בעיה קשה של תמחור השירות, כאשר מתחרותיה פרטנר וסלקום טוענות כי הוט מוכרת בשוק הקמעונאי במחירים נמוכים מאשר בשוק הסיטונאי. כלומר, החברה מוכרת אינטרנט ישירות ללקוחות ללקוחות שלה, כאשר על הרשת שלה היא מוכרת להם את השימוש במחיר גבוה יותר. במצב כזה רכישת הקווים מהוט במסגרת השוק הסיטונאי הופכת להיות לא כדאית כלכלית, וסותרת את מדיניות משרד התקשורץ שמחייבת את בעל התשתית למכור במחיר שמאפשר למתחרות להרוויח מהשימוש ברשת. 

הוט דיווחה אתמול (ב') על השקת שירות בקצב של 500 מגה בייט בפריסה ארצית. המהלך מעורר עניין רב, מכיוון שבפעם הראשונה חברת תקשורת בישראל מציעה קצב גלישה גבוה בפריסה ארצית, אמנם לא מלאה ב-100% אלא רק ב-92% מהיישובים, אבל עדיין בפריסה רחבה מאד. אגב, צריך לזכור שהפריסה בהוט איננה כוללת את שטחי יהודה ושומרון. 

הבירור שמשרד התקשורת עורך נוגע לסוגיה נוספת באותו הקשר. המשרד בלם שדרוג בבזק עקב טענות פרטנר וסלקום על כך שאין ברשותן נתבים מתאימים. כעת, כאשר הוט משיקה את השירות מבלי ליידע מראש את המשרד ואת פרטנר וסלקום, עולה הסוגיה הזו לדיון. האם יש לפרטנר וסלקום נתבים שיכולים לתמוך במהירות החדשה? ככל הידוע, במקרה דנן הנתבים שברשותן תומכים בקצבים גבוהים של מעל ל-200 מגה - אך לא בטוח שבקצב של 500 מגה.