"שיא עונתי במכירת מזגנים": תדיראן דיווחה על קפיצה של 39% ברווח התפעולי ברבעון והמניה זינקה

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-7.6 מיליון שקל, עלייה של 22% לעומת הרבעון המקביל • מניית תדיראן רושמת עלייה חדה ומשלימה התקדמות של 22% בשלושת החודשים האחרונים

משה ממרוד, מנכ"ל תדריאן / צילום: איל יצהר
משה ממרוד, מנכ"ל תדריאן / צילום: איל יצהר

מניית יבואנית מוצרי החשמל תדיראן הולדינגס רשמה עלייה של כ-5% במהלך המסחר בבורסה, לאחר שהחברה הציגה הבוקר תוצאות טובות לרבעון הראשון של השנה. תדיראן, הנמצאת בשליטת המנכ"ל משה ממרוד, רשמה צמיחה של כ-17% במכירות ברבעון זה, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-173 מיליון שקל.

זאת, בין היתר, על רקע גידול כמותי במכירות מזגנים וכן מהכרה בהכנסה בגין פרויקט התייעלות אנרגטית שביצעה החברה בבית חולים. השורה התפעולית הצביעה על שיפור של 39% ברווח לרמה של 13.2 מיליון שקל ובשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-7.6 מיליון שקל, עלייה של 22% לעומת הרבעון המקביל. בחמש השנים האחרונות רשמה המניה עלייה של כ-500%, זאת למרות שבמהלך 2018 נרשמה בה ירידה דו ספרתית על רקע חולשה בתוצאות בעקבות מזג אוויר מתון שהביא לירידה במכירות המזגנים.

פעילותה של תדיראן הולדינגס מתרכזת ביבוא, ייצור ושיווק מזגנים ומערכות מיזוג אוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי, בעיקר תחת המותגים תדיראן, אמקור וטושיבה. נוסף על כך, החברה מציעה מוצרי חשמל "קטנים" לשימוש ביתי ומשרדי תחת המותגים קריסטל, אמקור, תדיראן וספקטרה. זאת, אחרי שהחליטה במהלך 2015 לצאת מתחום פעילות השיווק של מוצרי חשמל "לבנים" (מקררים, מדיחי כלים, תנורים וכו') ולהתמקד בתחום האנרגיה ובפעילות המזגנים המסורתית שלה.

תוצאות תדיראן הולדינגס ברבעון הראשון
 תוצאות תדיראן הולדינגס ברבעון הראשון

בנוסף, עוסקת החברה בתחום ההתייעלות האנרגטית - פרויקטים של הפחתת צריכת החשמל, בעיקר בארגונים גדולים כמו בתי חולים. כאמור, מניית תדיראן רשמה היום עלייה חדה ומשלימה התקדמות של 22% בשלושת החודשים האחרונים, כאשר שווי השוק של החברה בבורסה מגיע לכ-836 מיליון שקל.

ממרוד ציין היום כי "שנת 2019 נפתחה תוך המשך המגמה החיובית שאפיינה את סוף השנה הקודמת. ברבעון זה אנו מציגים צמיחה בכל הפרמטרים ואף נרשם שיא במכירת מזגנים בהשוואה לרבעונים מקבילים. תחום ההתייעלות האנרגטית מתקדם בהתאם לתוכניות העבודה וברבעון זה הכרנו ברווח מהקמה בגין בית חולים נוסף. אנו צפויים להכיר ברווחים שוטפים בגין כל בתי החולים שנכללים בפרויקט עד תום שנת 2033. הניסיון הרב שאנו צוברים בתחום ההתייעלות האנרגטית בבתי החולים ממצב אותנו כחברה המובילה בארץ בתחום ההתייעלות האנרגטית ואנו מעריכים שיסייע בהרחבת הפעילות עבור תחומים נוספים".