תאגיד המזון מארס חתם על הסכם עם JVP לאיתור והשקעה בחברות פודטק ישראליות

התאגיד אחראי לייצור של עשרות מותגי מזון מוכרים ורושם הכנסות של 35 מיליארד דולר • יו"ר קרן JVP, אראל מרגלית: "לישראל יש הזדמנות להפוך למובילה עולמית בתחום הפודטק"

חממת פודטק / צילום: שאטרסטוק
חממת פודטק / צילום: שאטרסטוק

תאגיד המזון מארס, המוכר כיצרן החטיפים מארס באר אך אחראי לייצור של עשרות מותגי מזון מוכרים אחרים ורושם הכנסות של 35 מיליארד דולר, מגיע לישראל לחפש השקעות בתחום הפודטק. התאגיד חתם על הסכם שיתוף-פעולה עם קרן JVP, שתסייע באיתור חברות להשקעה עבור התאגיד. כמו כן תעזור הקרן לתאגיד לאתר הזדמנויות להשקעה בתחום הפודטק באקדמיה הישראלית.

תאגיד מארס הוא תאגיד בבעלות משפחתית בן יותר ממאה, המייצר מותגים כמו סניקרס, M&M, Skittles, אורביט, טוויקס, מוצר המזון לבעלי חיים Whiskas ועוד. מעבר לפעילותה בתחום המזון לבני אדם ובעלי חיים, החברה פועלת גם במתן שירותים רפואיים לבעלי חיים. מארס נחשב לתאגיד המזון הרביעי בגודלו בעולם. שני גופי המחקר והחדשנות של מארס, Mars Edge ו-The Mars Advanced Research Institute, יובילו את השותפות בישראל.

יו"ר קרן JVP, אראל מרגלית, מסר: "לאחר שבנינו חברות גלובליות בתחומי סייבר, ביג דטא ו-AI, לישראל יש כיום הזדמנות להפוך למובילה עולמית בתחום הפודטק. עולם המזון והתזונה ניצב בפני שינויים דרמטיים, ואנו שמחים שתאגיד המזון העולמי מארס בחר בישראל וב-JVP כשותף וכפלטפורמה לאקוסיסטם ולפיתוחי הפוד-טק של ישראל".

אראל מרגלית \ צילום: כדיה לוי
 אראל מרגלית \ צילום: כדיה לוי

מרגלית מעורב בשנים האחרונות גם במיזמים עסקיים ופילנתרופיים להפיכת הגליל למרכז פיתוח לתחומי הרפואה והמזון. "הסכם זה הוא חלק מהחזון שאנו מיישמים בדרך להפיכת הגליל למרכז פוד-טק עולמי", אמר. "אנחנו בעיצומה של מהפכה, וקטגוריות חדשות כמו מזון מופחת סוכר ועמילן, תחליפי חלבון ואריזות חכמות, יכולות להפוך את ישראל למובילה עולמית. אנו מזהים את המהפכה בכל שרשרת הערך, מגידולים חקלאיים ועד בשר מתורבת. העובדה שישראל היא מעצמת ידע טכנולוגית וחקלאית, מייצרת הזדמנות אמיתית ליזמים ולחוקרים הישראלים".

ז'אן-כריסטוף פלאטין, נשיא חדשנות, מדע וטכנולוגיה במארס, אמר כי "השאיפה שלנו היא לספק לאנשים ברחבי העולם מוצרים שרואים באדם את המרכז. בין היתר, קידום פתרונות תזונה המותאמים אישית לאורח החיים של אינדודואלים תוך גישור בין הפער של המזון שאנו צורכים למזון הנכון עבורנו. חשיבה מחוץ לקופסה ופיתוח שותפויות הן הדרך לעשות את זה".

לדברי ג'ורג' גרהם, סגן נשיא מכון המחקר של מארס, "שיתוף-פעולה מרגש זה יסייע לנו לקבל גישה ישירה לפתרונות טכנולוגיים לאתגרים גלובליים בתחום המזון, חקלאות, תזונה וביטחון תזונתי".

מ-JVP נמסר כי כבר היום פועלים בישראל למעלה מ800 סטארט-אפים בשוק הפודטק. לאחרונה התקבלה החלטה של משרד הכלכלה והרשות לחדשנות לקדם את התחום בעזרת תמריצים והטבות כמו סבסוד שכר עובדים, מענקי מו"פ מוגדלים, מענקי הקמת מפעלים, הקמת קהילת חדשנות. החלטת ממשלה מתקצבת את קידום הפודטק ב-400 מיליון שקל.