פרקליטו של נתניהו: לא עשינו תרגילים בנוגע לחומרי החקירה

עו"ד נבות תל-צור התייחס היום לראשונה לאופן העברת חומרי החקירה בתיקי נתניהו • "הליכי השימוע של ראש הממשלה מתנהלים כחוק, וההיבט הציבורי מערפל לפעמים את העיקר והתפל"

עו"ד נבות תל-צור / צילום: איל יצהר
עו"ד נבות תל-צור / צילום: איל יצהר

פרקליטו של ראש הממשלה מתייחס לאופן העברת חומרי החקירה בתיקי נתניהו. עו"ד נבות תל-צור דיבר היום (ד') במפגש בכירי עולם המשפט של לשכת עורכי הדין ואמר כי "אנשי הציבור הבכירים, עובדי הציבור, נבחרי הציבור, כשהם מוצאים את עצמם בהליכים פליליים - בין אם זה חקירות, שימועים או משפטים - הם מופלים לרע. אין להם את סל הזכויות הרגיל של אזרחים, והם נדרשים לאמות-מידה לא אנושיות בהתנהגותם כחשודים או כנאשמים. יכול להיות שאפשר להצדיק את זה מבחינה חברתית, מי שבחר קריירה ציבורית מוותר על חוק העונשין, על חזקת החפות, על זכות השתיקה, על זכות ההיוועצות ועל כל יתר הזכויות. אותו הדבר הוא הדין בניהול הליכי השימוע של ראש הממשלה. הם מתנהלים כחוק, וההיבט הציבורי מערפל לפעמים את העיקר והתפל".

לדברי עו"ד תל-צור, "יש עניין של העמדת חומרי החקירה לעיון האיש בזמן ראוי, יש פרק זמן סביר לשימוע שצריך להינתן, ויש הסדרת הייצוג. שלוש הסוגיות האלה צריכות למצוא את עצמן מיושבות אחת עם השנייה, ואם זה לא קורה, אתם רואים את החריקות האלה שהייתם עדים להן. אני לא אכנס למה היה, כי לא הייתי במשרד באותו רגע, אבל זה מה שפורסם. מצא לנכון מי שמצא לנכון לשלוח את הדיסק. מבחינתי, אפשר היה ללכת לאופיס דיפו, לקנות 300 קלסרים חדשים וגם לשלוח לי קלסרים ריקים. להדפיס עם מכונת הדפסה את כל הדיסק הזה, לתייק לי את זה ולשלוח לי משאית עם קלסרים. למה דווקא דיסק? אין לזה שום משמעות. תרגילים לא היו פה, ולכן הנושא הזה מיצה את עצמו ברגע שנפתרה הבעיה והחומר נלקח".

נזכיר כי אחרי שבועות שבהן נמנעו סנגורי נתניהו מלקחת את חומרי החקירה מהפרקליטות, הגיע אתמול (ג') עו"ד עמית חדד למשרדי פרקליטות מיסוי וכלכלה ולקח את החומרים.

*** חזקת החפות: ההליכים המשפטיים בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין בראשיתם. הוא מכחיש את המיוחס לו, ועומדת לו חזקת החפות.