כנגד כל הסיכויים: "מה הסיכוי?" היא קומדיה רומנטית מרעננת

אחרי עשורים של התעללות מצד הוליווד בקומדיה הרומנטית, "מה הסיכוי?" מצליחה לחולל שינוי מרענן ולגרום לצופים להתאהב

שרליז תרון וסת רוגן במה הסיכוי  / צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג
שרליז תרון וסת רוגן במה הסיכוי / צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג

קשה לחשוב על ז'אנר שזכה ליחס כל-כך גרוע מהוליווד כמו זה של הקומדיה הרומנטית. על אף שבשנות ה-30 וה-40 של המאה ה-20 הסרטים הללו נחשבו לטובי הקומדיות, ובשנות ה-80 וה-90 לשוברי קופות, תעשיית הסרטים זנחה אותו כשבחרה לחזר אחרי פלח האוכלוסייה הגברי והצעיר. בכל פעם שסרט המיועד לקהל נשי כן הצליח, הוליווד למדה את כל השיעורים הלא נכונים, והז'אנר שהיה כל-כך פופולרי בשלהי האלף הקודם, הצטמק וכמעט נעלם.

הקומדיה הרומנטית החדשה "מה הסיכוי?" היא ללא ספק תוצר של השינויים שעבר התחום במילניום הנוכחי, מלאה בבדיחות בוטות ומוצגת דרך נקודת מבט גברית למדי, אבל עדיין מדובר בקומדיה הרומנטית הטובה ביותר זה שנים, בעיקר בזכות ניצחון במה שחשוב: הקומדיה והרומנטיקה.

"מה הסיכוי?" בנוי על התבנית שהפכה את "נוטינג היל" ללהיט - סיפור אהבה בין בחור רגיל למישהי מפורסמת שגדולה עליו בכמה מידות. הפעם מדובר בעיתונאי אידיאליסט המלא מרירות על מותה של העיתונות החוקרת (סת' רוגן), הפוגש במקרה במסיבה את מי שהייתה השמרטפית שלו ביסודי (שרליז ת'רון), שמאז הפכה להיות מזכירת המדינה בבית הלבן וכעת מתכננת לרוץ לנשיאות. כבר באותו הערב היא ממהרת לשכור את שירותיו ככותב הנאומים שלה, ובמהלך הקמפיין הם מתאהבים כנגד כל הסיכויים, רק כדי לגלות שהרומן שלהם יכול לסכן את עתידה הפוליטי ואת האינטגריטי שלו כעיתונאי. אבל הלב רוצה מה שהלב רוצה, ובדרך שניהם יאלצו לעשות כמה דברים ממש מטופשים כדי לגרום לאהבה הזאת לקרות.

מבחינת הז'אנר, אין הרבה חדש תחת השמש בסרט שביים ג’ונתן לוין, שזהו שיתוף הפעולה השלישי שלו עם השחקן סת’ רוגן אחרי "50/50" המעולה ו"הלילה שלפני". אבל בזמן שגבולות הגזרה מוכרים וידועים, כפי שאנחנו אוהבים וצריכים מקומדיה רומנטית, "מה הסיכוי?" מתעלה על רוב התוצרת בתחום בזכות העובדה שהוא משלב בין כמה סוגי קומדיה, מהגבוה לנמוך ביותר, ובזכות השחקנים הראשיים.

רוגן הרוויח ביושר את מעמדו כאחת האושיות הבולטות ביותר בקומדיה העכשווית, וגם אם לא מדובר בשחקן הרבגוני ביותר בסביבה, תמיד אפשר לסמוך עליו שהוא ייצור דמות שאפשר להתאהב בה תוך רגע. לצדו, ת'רון שוב מוכיחה שהיא כפי הנראה יצור לא אנושי, שהונדס לכדי שלמות רק על מנת להרגיז אותנו, בני התמותה הרגילים. עד כמה היא מוצלחת בסרט, אתם שואלים? היא מצליחה לשכנע אותנו שעתיד רומנטי בינה ובין מישהו כמו סת' רוגן הוא אפשרי.

כשזה מגיע לסאטירה על עולם הפוליטיקה המודרני, "מה הסיכוי?" מתגלה כסרט בלי הרבה שיניים, וזה בהחלט מוריד ממנו כמה נקודות. אבל למרבה המזל, זה לא מרכז תשומת הלב, והסרט בהחלט מצליח להזכיר לנו שקומדיות רומנטיות יכולות להיות יופי של דבר, גם אם ימי מג ראיין ובילי קריסטל כבר הרחק מאחורינו.