שרי מפלגת החירות האוסטרית הודיעו הערב על התפטרות קולקטיבית

בכך הגיע הקץ לקואליציה עם מפלגת העם האוסטרית בראשות הקאנצלר סבסטיאן קורץ • הצעד עשוי להקשות על פעילות הממשלה בחודשים הקרובים, בעוד אוסטריה נערכת לבחירות שצפויות להתקיים רק בספטמבר הקרוב

סבסטיאן קורץ / צילום: רויטרס Leonhard Foeger
סבסטיאן קורץ / צילום: רויטרס Leonhard Foeger

ברלין. שרי מפלגת החירות האוסטרית הודיעו הערב (ב') על התפטרות קולקטיבית, כשהם למעשה שמים קץ לקואליציה עם מפלגת העם האוסטרית בראשות הקאנצלר סבסטיאן קורץ.

קורץ הודיע על בחירות חדשות שלשום, לאחר שסגן הקאנצלר, וראש מפלגת החירות היינץ כריסטיאן שטראכה, התפטר לאחר שנתפס בהצעת שוחד לצעירה שהתחזתה לאחיינית אוליגרך רוסי. הוא הודיע היום כי בכוונתו לפטר את שר הפנים מטעם המפלגה, ובתגובה הודיעו כל שרי המפלגה על התפטרותם.

הצעד עשוי להקשות על פעילות הממשלה בחודשים הקרובים, בעוד אוסטריה נערכת לבחירות שצפויות להתקיים רק בספטמבר הקרוב. הוא גם צפוי להתחיל את הקרב על לב הבוחרים כבר החל מהימים הקרובים.

קורץ הציג ביממה האחרונה עמדה בלתי מתפשרת כלפי שטראכה ומפלגתו, ואמר בראיון ל"בילד" כי הוא צופה שמנהיג הימין האוסטרי אף יועמד לדין על מעורבותו במה שמכונה באירופה "פרשת איביזה".

עד כה כיהנו, בנוסף לשטראכה, חמישה שרים ממפלגת החירות, כולל קארין קנייסל במשרד החוץ שאינה חברת מפלגה אך מונתה על ידי שטראכה. המפלגה ניסתה בשתי היממות האחרונות להציג קמפיין שאומר כי ״הדרך שלנו היא הצודקת״, בתקווה שתשרוד את המשבר התדמיתי החמור בעקבות פרשת איביזה. שטראכה היה זה ששיקם את המפלגה מאז עזיבתו של יירג היידר אותה ב-2015.