הדיווח מספרד שהקפיץ את מניית טבע: האם וורן באפט מקדם מיזוג בין טבע ומיילן?

לפי דיווח באתר ספרדי, באפט מקדם יחד עם בנק ההשקעות קרדיט סוויס מיזוג בין שתי חברות התרופות הגנריות • למעט הדיווח באתר הספרדי לא פורסמו דיווחים דומים בכלי תקשורת אחרים

וורן באפט / צילום: שטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
וורן באפט / צילום: שטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

האם מיזוג של טבע ומיילן שוב עומד על הפרק? אתר כלכלי ספרדי, "intereconomia", דיווח בלילה כי וורן באפט, המיליארדר שמחזיק בכ-4% ממניות טבע  באמצעות חברת ההשקעות ברקשייר התוואיי, מקדם יחד עם בנק ההשקעות קרדיט סוויס מיזוג בין שתי חברות התרופות הגנריות. למעט הדיווח באתר הספרדי לא פורסמו דיווחים דומים בכלי תקשורת אחרים.

כזכור, רק לפני 4 שנים ניסתה טבע להשתלט על מיילן  השתלטות עוינת לפי שווי של כ-40 מיליארד דולר למיילן. טבע רכשה מניות מיילן בבורסה במחירים שנעו סביב כ-70 דולר למניה, לעומת פחות מ-20 דולר למניית מיילן היום. טבע הוציאה מעל 1.5 מיליארד דולר על רכישת המניות, ולימים מכרה אותן בהפסד.

מיילן נפלה ביותר מ-30% בימים האחרונים לאחר שפרסמה דוחות רבעוניים חלשים. טבע איבדה כ-20% לאחרונה בעקבות התביעה שהוגשה נגדה על תיאום מחירים בארה"ב.

לפי הדיווח, באפט מכין הצעה למיזוג טבע ומיילן שייצור "ענקית גנריקה" חדשה. בדיווח נכתב אמנם שמדובר במהלך מורכב ביותר, והוא שכר את קרדיט סוויס לייעץ לו. עוד נכתב כי בשל הגבלים עסקיים, מיזוג כזה ידרוש מכירה של חלקים מעסקי מיילן לפני השלמתו. לפיכך, נטען שם, באפט כבר נמצא במגעים עם קרן ההשקעות Carlyle, שבעבר שמה נקשר לאפשרות לרכוש חלקים ממיילן או את החברה כולה.

אחד המפסידים הגדולים"על הנייר" מהנפילות החדות במניית טבע בימים האחרונים היה באפט. כך, מהדיווח הרבעוני על החזקות ברקשייר הת'אוויי עולה כי בסוף הרבעון הראשון של 2019 היא עדיין החזיקה כ-43 מיליון מניות טבע, ללא שינוי בהשוואה לרבעונים קודמים, אם כי שווי החזקתה נחתך ב-283 מיליון דולר ביחס לרבעון הקודם. שווי ההחזקה הנוכחי עומד על 495 מיליון דולר בלבד.