כלכלני ה-OECD חתכו את תחזית הצמיחה של המשק הישראלי

בארגון המדינות המפותחות צופים כי הצמיחה של ישראל ב-2019 תעמוד על 3.1%, לעומת 3.5% בתחזית הקודמת • בארגון מציינים כי הממשלה החדשה תידרש לבצע מהלכי צמצום הוצאות והגדלת הכנסות כדי לעמוד ביעדים הפיסקליים

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: יוסי זמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: יוסי זמיר

כלכלני ה-OECD חותכים את תחזית הצמיחה למשק הישראלי. במסגרת עדכון תחזית הצמיחה הגלובאלית שמפרסם היום (ג') הארגון, הורדה תחזית הצמיחה של ישראל ל-2019 ל-3.1% ול-3.2% ב-2020. בנובמבר 2018 העריך הארגון כי הצמיחה ב-2019 תעמוד על 3.5% וב-2020 תהיה 3.3%.

הורדת תחזית הצמיחה באה בהעקבות מהלכים דומים שעשו קרן המטבע הבינלאומי וחטיבת המחקר של בנק ישראל. העדכון הוא במסגרת עדכון למטה של תחזית הצמיחה העולמית על-רקע מתיחויות גיאו-פוליטיות גואות והחרפת מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין.

בארגון המדינות המפותחות מציינים כי גם לאחר העדכון מדובר בשיעורי צמיחה הנחשבים גבוהים יחסית. עם זאת, בארגון מציינים גם כי הממשלה החדשה תידרש לבצע מהלכי צמצום הוצאות והגדלת הכנסות כדי לעמוד ביעדים הפיסקליים (הגירעון, ההוצאה הממשלתית) וכדי להפנות את המשאבים הנדרשים להשקעות החיוניות בתשתיות בחינוך ובצמיחה מכלילה. "על הממשלה לחדש את מאמציה לחולל רפורמות להגברת היעילות בסקטור הציבורי ובמערכת המס על-מנת להגדיל את הכנסותיה" נכתב בפרק בסקירה המוקדש לישראל. בנוסף מציינים הכלכלנים כי למרות שצמיחת המשק הישראלי עדיין קרובה לפוטנציאל שלה ניכרים סימני התקררות בשוק העבודה והאטה בקצב יצירת המשרות החדשות בסקטור הפרטי. שוק העבודה היה עד כה אחד ממקורות העוצמה של המשק.