האשה החזקה של הרצליה: חנה חרמש מונתה למהנדסת העיר

חרמש תחליף את מייק סקה שהודיע על פרישתו מהתפקיד • כיהנה כמהנדסת העיר אופקים

מערב העיר הרצליה / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
מערב העיר הרצליה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

האדריכלית חנה חרמש היא ראש מינהל ההנדסה החדשה בהרצליה, לאחר שנבחרה לתפקיד פה-אחד, על ידי ועדת הקבלה, שכללה: חברי מועצת העיר, מהאופוזיציה ומהקואלציה, מהנדס עיר מעיר אחרת המהווה נציג משרד הפנים, מנכ"ל העירייה וראש העיר. חרמש תחליף את מהנדס העיר מייק סקה, שכיהן בשש השנים האחרונות, שהיו סוערות במיוחד בהקשר לתכנון ובנייה עם החזרת תכנית המתאר העירונית מהפקדה בוועדה המחוזית לעיון מחודש בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, תחילת הבנייה בשכונת גליל ים והוויכוחים שנוצרו סביבה על ידי זוכים בדירות מוזלות במסגרת מחיר למשתכן, והבנייה המואצת שנרשמה בעיר, במסגרת תמ"א 38.

חנה חרמש / צילום: דוברות עיריית הרצליה
 חנה חרמש / צילום: דוברות עיריית הרצליה

חרמש היא בעלת תואר מוסמכת לארכיטקטורה מהטכניון ומכהנת כ-18 שנים בתפקידים ציבוריים שונים בתחום התכנון והבנייה, בהם: הובלת הוועדה העצמאית המיוחדת הראשונה בישראל של להבים, פיתוח תכניות בנייה רבות בתחומי המגורים, ההתחדשות העירונית וקידום פרויקטים של קיימות. בתפקידה האחרון כיהנה כמהנדסת העיר אופקים.

ראש עיריית הרצליה משה פדלון בירך על המינוי ואמר "העיר הרצליה נמצאת בתנופת התפתחות אדירה ומהווה מוקד משיכה הן לתושבים חדשים, לבני העיר הממשיכים, לתיירות, למסחר ולכלכלה. בשנים הקרובות ניצבים בפני מתכנני העיר אתגרים רבים ומורכבים בתחומי הבנייה, ההתחדשות העירונית, תכנית המיתאר ועוד, כל זאת, תוך המשך שמירה על אופייה הייחודי והירוק של הרצליה ועל איכות חיי הגרים בה. אני מאחל לחנה הצלחה רבה בתפקידה החדש".