החגיגה נגמרה? המשנה ליועמ"ש: "לא נאפשר יותר הנחות של מיליון שקל במחיר למשתכן"

לדברי המשנה ליועמ"ש, עו"ד ארז קמיניץ, משרד המשפטים פועל לביטול הפערים בהנחות שכוללת התוכנית באזורים שונים בארץ • ראש עיריית דימונה: "הבן שלי זכה במחיר למשתכן במודיעין, ואומרים לי שהוא זכה בפיס, והבת שלי זכתה במחיר למשתכן בדימונה וביטלה את הזכייה"

המשנה ליועמ"ש, עו"ד ארז קמיניץ / צילום: איל יצהר
המשנה ליועמ"ש, עו"ד ארז קמיניץ / צילום: איל יצהר

הנחות הגדולות של מחיר למשתכן נגמרו, ולא נאפשר אותן", כך אמר היום (ג') המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמיניץ, בכנס תכנון ובנייה של משרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות' שמתקיים בתל-אביב. את הדברים אמר קמיניץ על רקע ביקורת של ראש עיריית דימונה, בני ביטון, על הפערים בהנחות של התוכנית בין המרכז לפריפריה.

"הבעיה במחיר למשתכן, נובעת ממחירי הקרקע", אמר ביטון. "דין רעננה הוא לא דין דימונה. אני מת שהבן שלי יחזור לדימונה, אבל רצה הגורל והוא זכה במכרז של מחיר למשתכן במודיעין. ראש עיריית מודיעין חיים ביבס אמר לי שהבן שלי זכה בפיס. לעומת זאת, הבת שלי זכתה במחיר למשתכן בדימונה, וביטלה את הזכייה כדי לקנות באופן פרטי. אני שואל למה ילד במרכז הארץ מקבל הטבה של 800 אלף שקל וילד בדימונה הטבה של 100 אלף שקל? צריך לעשות קופה משותפת שתסבסד אך כולם באופן שווה".

כאמור עתידה של תוכנית מחיר למשתכן, שהשית שר האוצר משה כחלון על כל מכרזי המדינה, אינו ידוע עד לגיבוש הממשלה הבאה. עם זאת כעת ברור, כי גם אם התוכנית תמשיך היא תהייה פחות אטרקטיבית כלכלית. קמיניץ השיב לדבריו של ביטון ואמר: "לא נוכל לקבל פערים של מאות אלפי שקלים, במכרזים שמתקיימים באזורים אחרים בארץ. לא יהיו יותר הנחות של 800 אלף שקל או מיליון שקל במחיר למשתכן. הגיעו אלינו פניות בנושא הזה ובדקנו אותן. אי אפשר לסבול בעולם של שיוויון כאלה הפרשים ולא ניתן לזה לקרות. לשיטתנו ההנחות בתוכנית צריכות להסתכם בסכומים של 150-200 אלף שקל". על היוזמה של משרד המשפטים דיווח "גלובס" לראשונה בינואר האחרון.