זברה טכנולוגיות רוכשת את הישראלית פרופיטקט בכ-100 מיליון דולר

סכום הרכישה לא נחשף אך גורמים המקורבים לחברה מעריכים את שווי העסקה בכ-100 מיליון דולר • הסטארט-אפ הישראלי פרופיטקט מפתח תוכנות אנליטיקה לשוק הקמעונאות • עובדי פרופיקט צפויים להשתלב בחברת זברה שהודיעה כי אחד המניעים לרכישה היה הידע והיכולות של עובדי פרופיטקט

עובדי ההייטק / צילום: Shutterstock
עובדי ההייטק / צילום: Shutterstock

תאגיד זברה טכנולוגית הודיע השבוע על כוונתו לרכוש את הסטארט-אפ הישראלי פרופיטקט (Profitect), המפתחת תוכנות אנליטיקה לשוק הקמעונות. המוצר של פרופיקט מסוגל לעקוב ולזהות אובדן מלאי בחנויות. סכום הרכישה לא נחשף אך גורמים המקורבים לחברה מעריכים את שווי העסקה בכ-100 מיליון דולר.

פרופיטקט הוקמה ב-2007 על ידי דוד אבן חיים ועומר מתתיהו, ומנוהלת על ידי גיא יחיאב. שני המייסדים אינם פעילים בחברה כיום, ומטה החברה ממוקם בבוסטון. מאז הקמתה, פרופיטקט גייסה 22 מיליון דולר כך שההחזר למשקיעים מעסקה הוא משמעותי. שתי המשקיעות המובילות בחברה היו קרן סידר, שמכרה את אחזקותיה בחברה לקרן האמריקאית BVG, וקרן ג'נסיס, שאינה פעילה יותר, ומכרה לאחרונה את הפורטפוליו שלה לקרן אינסייט. זהו המימוש הראשון של אינסייט מהפורטפוליו של ג'נסיס.

פרופיטקט פיתחה מערכת ביג דאטה אשר מסוגלת להתחבר הן לרשומות המלאי של קמעונאיות גדולות והן לקופות בחנויות עצמן, ולזהות אי סדרים. תאגידים קמעוניים גדולים משתמשים באנליסטים אשר משווים ידנית בין הנתונים די למצוא חריגות ולאתר אובדן מלאי. המערכת של פרופיטקט מסוגלת לעשות זאת באופן אוטומטי, ואף להצביע על הסיבה לאובדן - בין אם מדובר בהתנהלות לא תקינה בסנמיף מסויים או מול ספק מסויים. על בסיס המידע שהמערכת מספקת, הקמעונאיות מסוגלות לפעול על מנת לפתור את המחסור במלאים. לחברה רשימת לקוחות גדולים בינהם רשת הפארמה האמריקאית וולגרינס , סטופ אנד שופ, ורשתות קמעונות גדולות בארצות הברית ואנגליה.

חברת זברה מפתחת מוצרי חומרה עבור קמעונאיות, והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 9.35 מיליארד דולר. החברה הודיעה כי אחד המניעים לרכישה היה חיזוק יכולות התכנה שלה, לצד רכישה של הידע והיכולות של עובדי פרופיטקט. כלל עובדי פרופיקט צפויים להשתלב בתאגיד. הרכישה תשמש את זברה להמשך פיתוח פלטפורמת הנתונים שלה - סוואנה - אשר מספקת לקמעונאים תובנות על בסיס נתונים הנאספים בזמן אמת מהמכשירים והחיישנים של החברה. "שילוב הנתונים בזמן אמת שאנו מספקים עם הגישה של פרופיטקט לנתונים תפעוליים, ויכולות למידת מכונה ואנליטיקה, תאפשר לזברה לתת לנציגי השירות אפילו יותר", נכתב בהודעת החברה.