אינטרנט | בלעדי

משרד התקשורת בדרך להטלת קנס של 2 מיליון שקל על הוט

הקנס המסתמן לאחר שנמצא שהוט שיווקה חבילות אינטרנט הכוללות תשתית וספק • מהוט נמסר: "החברה פועלת על פי הוראות הרישיון ואינה משווקת סלי שירותים ללא אישור המשרד"

משרד התקשורת בדרך להטיל קנס של כ-2 מיליון שקלים על חברת הוט, וזאת לאחר שמצא שהחברה שיווקה חבילות אינטרנט הכוללות ספק ותשתית - דבר שאסור על פי רישיון החברה. בשבועות האחרונים מתקיים הליך פיקוח בנושא והמשרד ממתין לסיום הבדיקה ולתשובות החברה כדי לקבל החלטה בנושא.

הבדיקה בעניין הגיעה למשרד לאחר שהתקבלו הוכחות לכאורה שהוט כורכת את שיווק חבילות האינטרנט שלה ביחד עם הוט נט, חברת הבת שלה שמשמשת כספקית אינטרנט. כדי למנוע מהוט לנצל את כוחה (במקור ההחלטה התקבלה עוד טרום השוק הסיטונאי) בשוק התשתיות והטלוויזיה בשל היותה מונופול, הוחלט שלא לאפשר להוט למכור שירות ISP, כאשר הוא חלק מחבילת שירותים. זה אומר שהוט חויבה "להפסיק" שיחה עם לקוח שרוצה ממנה טריפל או תשתית אינטרנט. ההחלטה הזו פוגעת בהוט מכמה סיבות והיא ממילא גם מאד קשה ליישום. ראשית על הוט מוטלת מגבלה שעל מתחרותיה אין, למרות שהן כבר מוכרות חבילות טריפל ללא מגבלות והתחרות נמצאת בשיאה. ב. הדרישה היא כמעט בלתי ניתנת ליישום בפועל ולכן קשה מאד למנוע מהנציגים להציע את השירות שהוא כה טריוויאלי. ג. ההפרדה בין תשתית האינטרנט לבין הקישוריות, בדיוק כמו במקרה של בזק, הפכה מזמן לבלתי רלוונטית, ומיותר לציין שבכל העולם אין ייצור כלאיים דומה כפי שקיים אצלנו.

ממשרד התקשורת נמסר: "משרד התקשורת פועל באופן תמידי על מנת להגביר את התחרות בשוק הטלקום לטובת הצרכנים במדינת ישראל. לצורך הגברת התחרות המשרד נוקט באמצעים שונים ובראשם אסדרה מתאימה. כחלק מפעילות זו המשרד מבצע הליכי פיקוח ואכיפה ובוחן את התנהלות בעלי הרישיונות השונים, ואת מידת התאמתה להוראות חוק התקשורת והרישיונות. בעת האחרונה מתנהל הליך פיקוח על חברת הוט טלקום שעניינו פגיעה לכאורה בתחרות. הפרות שעניינן פגיעה בתחרות מטופלות בהתאם לחלק ג' לתוספת לחוק התקשורת ובגינן בסמכות מנכ"ל המשרד להטיל עיצומים כספיים שעשויים להגיע למיליוני שקלים בגין כל הפרה".

מהוט נמסר בתגובה: "החברה פועלת על פי הוראות הרישיון, ואינה משווקת סלי שירותים ללא אישור המשרד. מכל מקום, הוט קוראת לרגולאטור לפעול להסרת המגבלות הארכאיות בקשר עם שיווק סלי שירותים, ולאפשר להוט מתן הנחות ללקוחות, ומכירת כלל שירותי התקשורת ללא מגבלה, וזאת לרווחת הצרכן, כמקובל בשוק התקשורת ובעולם".