IBM ישראל מפטרת עשרות עובדים במרכז הפיתוח בתל אביב

המהלך מתבצע במסגרת מהלך עולמי של ארגון מחדש בתחום האחסון • מ-IBM נמסר כי מוצרי האחסון של החברה יוסיפו להיות זמינים כרגיל וכי במקביל החברה מוסיפה לגייס עובדים

IBM / צילום: תמר מצפי
IBM / צילום: תמר מצפי

IBM ישראל מפטרת עשרות עובדים במרכז הפיתוח של החברה בתל אביב. המהלך מבוצע כחלק מארגון מחדש של מוצרי החברה בתחום האחסון.

במסגרת המהלך מבצעת IBM שינויים והתאמות בפורטפוליו המוצרים של חטיבת האחסון, פותחת וסוגרת מחלקות וכן מניידת עובדים בין מעבדות. פעילות האחסון של IBM בישראל פרושה על פני חמש קומות במגדלי עזריאלי בתל אביב, ולצדה מפעילה החברה עוד שלושה מרכזי פיתוח: בחיפה - שם מרוכזת בין היתר פעילות הבלוקצ'יין והקוואנטום, בבאר שבע ממוקמת פעילות הסייבר ובמרכז בגבעתיים פעילות התוכנה.

אייל גולדמן, דובר IBM ישראל, מסר בתגובה: "מוצר האחסון של IBM לא בוטל, נותר זמין עבור לקוחותינו וימשיך להיות נתמך לשנים רבות קדימה. אנו ממשיכים לארגן מחדש את פרישת הצוותים של החברה באופן שיתאים להתמקדות שלנו במגזרים בעלי הערך הגבוה של שוק ה-IT.

"במקביל אנו ממשיכים בגיוס נמרץ של עובדים בתחומים חדשים ומשמעותיים המספקים ערך עבור לקוחותינו ועבור החברה כולה".

פעילות האחסון של IBM בישראל מבוססת על אחד האקזיטים הגדולים בזמנו, של חברת האחסון XIV של משה ינאי. החברה נרכשה תמורת כ-300 מיליון דולר. עם הרכישה השתלבה החברה בקבוצת המערכות והטכנולוגיות של IBM והמשיכה לפעול מישראל. XIV הוקמה ב-2003 בידי בוגרי מחזור 14 של פרויקט תלפיות בצה"ל.