מייסד סומוטו נעצר בחשד למידע פנים: מכר מניות לפני פרסום מידע שלילי

חוקרי רשות ני"ע ערכו אתמול חיפוש במשרדי סומוטו, במסגרת חקירה בחשד לעבירות מידע פנים ועבירות דיווח • לפי החשד, איל יעקב, המייסד ששימש כסמנכ"ל טכנולוגיות, מכר מניות בכ-4.3 מיליון שקל טרם פרסום תחזית שלילית מצד החברה, ובכך נמנע מהפסד של 762 אלף שקל

יו"רית רשות ניירות ערך, ענת גואטה / צילום: איל יצהר
יו"רית רשות ניירות ערך, ענת גואטה / צילום: איל יצהר

חברת סומוטו הבורסאית דיווחה היום (ג') כי חוקרי רשות ניירות ערך ערכו אתמול חיפוש במשרדי החברה במסגרת חקירה שנפתחה החודש, בחשד לביצוע לכאורה של עבירות שימוש במידע פנים ועבירות דיווח. בתוך כך, נושאי משרה בחברה נחקרו על-ידי רשות ניירות ערך. 

לפי החשד, איל יעקב, מייסד סומוטו, ששימש כסמנכ"ל טכנולוגיות בזמנו, מכר מניות סומוטו בהיקף של 4.3 מיליון שקל בעסקות מחוץ לבורסה, טרם פרסום צפי שלילי בדוחות השנתיים מצד החברה לגבי הכנסותיה וה-EBITDA בחודש דצמבר 2017. הדיווח לפיו אלה יעודכנו מטה, שלח את מניית סומוטו יום למחרת לנפילה של 24.5% במחזור חריג. המהלך לכאורה מנע מיעקב הפסד של 762 אלף שקל.

יעקב היה בעל עניין בסומוטו עד אוגוסט 2018, ולפיכך הוא מהווה איש פנים בחברה בתקופה הרלוונטית. הוא עוכב לחקירה ושוחרר אתמול (ב') בתנאים מגבילים ובערבות של 400 אלף שקל.

מניית סומוטו , שהגיבה לדיווח בנפילה של 8%, מתאוששת כעת ומאבדת כ-3% במסחר בתל-אביב.

ביום חמישי האחרון בעלי המניות של סומוטו אישרו את מכירת פעילותה לחברה הנמצאת בשליטת איש העסקים צביקה בארינבוים בסכום של עד 50 מיליון דולר, ללא המזומנים שבקופת החברה.

סומוטו, שמוגדרת כיום כחברה ללא גרעין שליטה, התרכזה בשנים האחרונות בתחום של שיווק באינטרנט, פרסום בווידאו ובמובייל ואספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות.

עו"ד מאור ברדיצ'בסקי, בא-כוחו של איל יעקב, מסר: "מרשי משתף פעולה באופן מלא, והוא סמוך ובטוח כי בתום החקירה יתברר שלא דבק רבב בהתנהלותו".

*** חזקת החפות: ההליכים הפליליים בחקירה זו עודם בראשיתם. לחשודים במעורבות בפרשה עומדת חזקת החפות.